Lidl Duitsland wil straks zelf ijs produceren | RetailDetail

Lidl Duitsland wil straks zelf ijs produceren

Lidl Duitsland wil straks zelf ijs produceren

De Duitse discounter Lidl wil in 2017 zelf ijs gaan produceren en overweegt de aankoop van de fabriek van de huidige hoofdleverancier van ijsproducten, zuivelonderneming DMK In Waldfeucht-Haaren. Ook de bouw van een eigen ijsfabriek naast de huidige bakkerijfabriek van Lidl in Übach-Palenberg wordt onderzocht.

Breed assortiment ijs 

De discountgigant wil in de eigen ijsfabriek onder meer ijshoorntjes en gezinsverpakkingen ijs gaan produceren. Lidl Duitsland brengt een breed assortiment ijs onder het eigen merk Gelatelli in de winkels en heeft in jaarlijks in de kerstperiode ook een reeks 'luxueuzere' producten zoals ijstaarten in het assortiment.

 

Lidl maakte in mei bekend dat de ijsproductie wordt geherstructureerd: hierbij gaan de ijsfabrieken in Recke en Nürnberg dicht. Tegelijkertijd wordt er fors geïnvesteerd in de vestigingen in Waldfeucht-Haaren, Everswinkel en Prenzlau. De eventuele ijsproductie in eigen beheer zou eveneens gevolgen hebben voor ijsleveranciers als Ysco, dochteronderneming van Milcobel, Eisbär en R&R.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.