Lidl gaat met statiegeld goede doelen steunen

Lidl gaat met statiegeld goede doelen steunen

Lidl Nederland heeft alle emballage-automaten uitgerust met een speciale donatieknop voor statiegeld. Klanten kunnen er bij het inleveren van lege flessen voor kiezen om het statiegeld aan een goed doel te schenken. Kika is de eerste stichting die Lidl via de lege flessen-automaat steunt.

Draag je steentje bij

Met de eerste actie 'Draag je steentje bij' wordt geld ingezameld voor wat het grootste kinderkankercentrum van Europa moet worden: het Prinses Maxima Centrum in Utrecht. Klanten van Lidl kunnen de bouw sponsoren door het statiegeld te doneren of door in één van de 360 Lidl-filialen een 'bouwsteentje' te kopen van vijf euro. Lidl gaat afwisselend goede doelen kiezen, die met het gedoneerde geld worden gesteund.

 

Lidl hoopt dat leerlingen van basisscholen statiegeldflessen gaan inzamelen en die inleveren bij de Lidl-filialen om zo mee te helpen aan de actie. Ook in de folders, op de Facebook-pagina en op de website staat Lidl stil bij de actie. Medewerkers worden eveneens actief betrokken bij de campagne en tevens wordt hen gevraagd deel te nemen aan de actie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top