Lidl gaat met statiegeld goede doelen steunen

Lidl gaat met statiegeld goede doelen steunen

Lidl Nederland heeft alle emballage-automaten uitgerust met een speciale donatieknop voor statiegeld. Klanten kunnen er bij het inleveren van lege flessen voor kiezen om het statiegeld aan een goed doel te schenken. Kika is de eerste stichting die Lidl via de lege flessen-automaat steunt.

Draag je steentje bij

Met de eerste actie 'Draag je steentje bij' wordt geld ingezameld voor wat het grootste kinderkankercentrum van Europa moet worden: het Prinses Maxima Centrum in Utrecht. Klanten van Lidl kunnen de bouw sponsoren door het statiegeld te doneren of door in één van de 360 Lidl-filialen een 'bouwsteentje' te kopen van vijf euro. Lidl gaat afwisselend goede doelen kiezen, die met het gedoneerde geld worden gesteund.

 

Lidl hoopt dat leerlingen van basisscholen statiegeldflessen gaan inzamelen en die inleveren bij de Lidl-filialen om zo mee te helpen aan de actie. Ook in de folders, op de Facebook-pagina en op de website staat Lidl stil bij de actie. Medewerkers worden eveneens actief betrokken bij de campagne en tevens wordt hen gevraagd deel te nemen aan de actie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top