Lidl gaat met statiegeld goede doelen steunen | RetailDetail

Lidl gaat met statiegeld goede doelen steunen

Lidl gaat met statiegeld goede doelen steunen

Lidl Nederland heeft alle emballage-automaten uitgerust met een speciale donatieknop voor statiegeld. Klanten kunnen er bij het inleveren van lege flessen voor kiezen om het statiegeld aan een goed doel te schenken. Kika is de eerste stichting die Lidl via de lege flessen-automaat steunt.

Draag je steentje bij

Met de eerste actie 'Draag je steentje bij' wordt geld ingezameld voor wat het grootste kinderkankercentrum van Europa moet worden: het Prinses Maxima Centrum in Utrecht. Klanten van Lidl kunnen de bouw sponsoren door het statiegeld te doneren of door in één van de 360 Lidl-filialen een 'bouwsteentje' te kopen van vijf euro. Lidl gaat afwisselend goede doelen kiezen, die met het gedoneerde geld worden gesteund.

 

Lidl hoopt dat leerlingen van basisscholen statiegeldflessen gaan inzamelen en die inleveren bij de Lidl-filialen om zo mee te helpen aan de actie. Ook in de folders, op de Facebook-pagina en op de website staat Lidl stil bij de actie. Medewerkers worden eveneens actief betrokken bij de campagne en tevens wordt hen gevraagd deel te nemen aan de actie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.