Lidl gaat snijden in assortiment | RetailDetail

Lidl gaat snijden in assortiment

Lidl gaat snijden in assortiment

Discounter Lidl gaat het aanbod van zijn premiummerk en het aanbod tijdens de landenweken beperken. Die beslissing werd genomen op het Duitse hoofdkantoor, omdat het huidige gamma tot te veel restanten leidt.

Producten blijven te lang liggen

Volgens Lebensmittelzeitung liggen er momenteel nog producten in Duitse winkels die eigenlijk verkocht moesten zijn rond de periode van Pinksteren. Daarnaast blijven er ook steeds meer producten uit verschillende landenweken beschikbaar in de winkels, wat tot overvolle schappen leidt.

 

Lidl zou volgens het Duitse vakblad het afgelopen jaar voor 100 miljoen euro producten van zijn premiummerk Deluxe uit de rekken hebben moeten halen. Daarom wordt er nu gesneden in de hoeveel producten, maar ook in de bestelhoeveelheden. Ongeveer twintig procent van het gamma zou op het kapblok liggen. Daarnaast zal er voortaan ook sneller worden ingegrepen als producten niet de beoogde omzet halen.

 

De landendirecties krijgen dan weer meer vrijheid in de ontwikkeling van specifieke producten voor hun markt, wat momenteel vooral bepaald wordt door het hoofdkantoor in Duitsland. Het nieuwe systeem moet voor assortimenten zorgen die beter zijn afgestemd op de verschillende lokale markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.