Lidl gaat voor blurring met eigen café

Logo bij supermarkt van retailer Lidl
Manuel Esteban / Shutterstock.com

Zelfs discounter Lidl stapt mee in de trend van blurring: de supermarktketen opent voor het eerst een café in één van zijn vestigingen. De primeur is voor Noord-Ierland.

 

Horeca en discount

In Dundonald, een Noord-Iers dorp in de buurt van Belfast, komt een unieke Lidl-vestiging: de Duitse retailer opent er zijn eerste supermarkt met een eigen café. Zo lijkt zelfs de discountbranche overstag te gaan voor ‘blurring’, de snelgroeiende trend waarbij retail en horeca elkaar vinden onder één dak. 

 

Het gaat om een supermarktcomplex, waar Lidl in november de deuren heeft geopend. Een deel van de site, waar de supermarktgroep bijna acht miljoen euro voor heeft neergeteld, wil de retailer nu gaan gebruiken voor een drankenhandel en een aansluitend café.

 

Slijterij en bar

De drankgelegenheid hoort naast de supermarkt te komen, onder hetzelfde dak maar met een aparte ingang en eigen gevelbekleding. Op de plannen is te zien hoe de slijterij en de bar wel in elkaar overvloeien: de kassa van de slijterij en de toog van het café kunnen in principe door dezelfde medewerker worden bediend. Behalve een ruime toog komen er ook enkele zithoeken en gastentoiletten. 

 

Lidl bevestigt de plannen alvast tegenover de krant The Irish News. Het ingediende plan moet wel nog de goedkeuring krijgen van de plaatselijke overheid.