Lidl heeft nu ook in België een webshop | RetailDetail

Lidl heeft nu ook in België een webshop

Lidl heeft nu ook in België een webshop

Vanaf vandaag is het ook in België mogelijk om bij discounter Lidl online aankopen te doen. De keten experimenteert al enkele jaren met online verkoop in Duitsland en brengt met België zijn webwinkel voor het eerst naar het buitenland.

Verwerkt in Duitsland

In een eerste fase zal Lidl ongeveer 350 artikelen uit het non-foodassortiment online aanbieden. Het gaat daarbij over zaken als tuingereedschap, kleding en kookgerief. Die producten worden ook in de winkels aangeboden, maar zijn daar vaak slechts enkele dagen beschikbaar.

 

“Maar op onze webshop zullen we sommige artikelen langer aanbieden. Een T-shirt kan bijvoorbeeld het hele jaar beschikbaar zijn en een ski-jas de hele winter”, zegt Marjolein Frederickx, e-commercemanager bij Lidl België, aan De Tijd. Ook grotere artikelen, die niet in de winkels passen, zullen via de webshop worden aangeboden.

 

Online bestellingen zullen na twee werkdagen aan huis geleverd worden. Lidl vraagt daarvoor 2,99 euro verzendingskosten. Alle online bestellingen worden verwerkt in de Lidl-magazijnen in de Duitse steden Kremmen en Speyer. “Dat is efficiënter, want Lidl Duitsland heeft al zeven jaar ervaring met e-commerce. Later kunnen we beslissen de logistiek van onze webwinkel anders aan te pakken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.