Lidl investeert 37 miljoen euro in distributiecentrum Wevelgem | RetailDetail

Lidl investeert 37 miljoen euro in distributiecentrum Wevelgem

Lidl investeert 37 miljoen euro in distributiecentrum Wevelgem

Discounter Lidl investeert 37 miljoen in de uitbreiding van zijn distributiecentrum in Wevelgem. De site zal met 16.000 m² uitgebreid worden, met onder andere een volledig nieuwe gekoelde ruimte.

Meer ruimte voor verse voeding

Het distributiecentrum in Wevelgem is één van de vier Lidl-distributiecentra in België. Van daaruit bevoorraadt de discounter 85 filialen in de provincies Oost- en West-Vlaanderen en Henegouwen. Lidl wil de komende vijf jaar nog eens vijftig nieuwe winkels openen in België en daarom moet het logistieke apparaat meegroeien. “In Wevelgem botsen we vandaag op onze limieten wat betreft de capaciteit voor verse producten, waardoor er ook onvoldoende basis is voor de verdere vernieuwing en de uitbreiding van het winkelnetwerk in de regio”, zegt woordvoerster Evelyne Raymakers.

 

Daarom volgt nu een investering van 37 miljoen euro, waardoor onder andere de opslagcapaciteit zal verdubbeld worden naar 23.000 paletten en er meer ruimte komt voor dagelijkse verse voeding. Er komt ook een diepvriesafdeling, een grote wasstraat voor diepvriesboxen en een volledig uitgerust recyclagepark. Het vernieuwde distributiecentrum moet in 2017 volledig operationeel zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.