Lidl investeert in diervriendelijker vlees | RetailDetail

Lidl investeert in diervriendelijker vlees

Lidl investeert in diervriendelijker vlees
Prijsvechter Lidl heeft het assortiment producten met het keurmerk Beter Leven verder uitgebreid. Sinds vorige week liggen er verse, voorverpakte vleeswaren met één ster van fabrikant Zwagerman in het schap.

Profilering als verantwoorde supermarkt

Beter Leven is een door de Dierenbescherming ontwikkeld systeem om de omstandigheden waaronder slachtdieren opgroeien in een score van één tot drie sterren om te zetten.Steeds meer supermarkten gaan over op leveranciers die onder het Beter Leven-systeem minimaal één ster garanderen. In 2011 begon Lidl al met varkensvlees met één ster en rundergehakt met drie sterren. Vorig jaar kwam kip met drie sterren in het schap en had de meerderheid van het varkensvlees één ster.

 

Lidl profileert zich daarmee in Nederland steeds sterker als een verantwoorde verssupermarkt. De keten maakte de laatste jaren vooral furore met zijn agf-afdeling, maar werkt ook sterk aan verbetering van het imago van de vleesafdeling. De discounter geeft aan dit jaar het aanbod kip met één ster nog verder uit te breiden, terwijl in 2014 nog verdere stappen moeten worden gezet. "Zo creëren we blijvende meerwaarde op lange termijn", schrijft Lidl over de investeringen in duurzaamheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.