Lidl investeert in diervriendelijker vlees

Lidl investeert in diervriendelijker vlees
Prijsvechter Lidl heeft het assortiment producten met het keurmerk Beter Leven verder uitgebreid. Sinds vorige week liggen er verse, voorverpakte vleeswaren met één ster van fabrikant Zwagerman in het schap.

Profilering als verantwoorde supermarkt

Beter Leven is een door de Dierenbescherming ontwikkeld systeem om de omstandigheden waaronder slachtdieren opgroeien in een score van één tot drie sterren om te zetten.Steeds meer supermarkten gaan over op leveranciers die onder het Beter Leven-systeem minimaal één ster garanderen. In 2011 begon Lidl al met varkensvlees met één ster en rundergehakt met drie sterren. Vorig jaar kwam kip met drie sterren in het schap en had de meerderheid van het varkensvlees één ster.

 

Lidl profileert zich daarmee in Nederland steeds sterker als een verantwoorde verssupermarkt. De keten maakte de laatste jaren vooral furore met zijn agf-afdeling, maar werkt ook sterk aan verbetering van het imago van de vleesafdeling. De discounter geeft aan dit jaar het aanbod kip met één ster nog verder uit te breiden, terwijl in 2014 nog verdere stappen moeten worden gezet. "Zo creëren we blijvende meerwaarde op lange termijn", schrijft Lidl over de investeringen in duurzaamheid.

Tags: