Lidl investeert in diervriendelijker vlees | RetailDetail

Lidl investeert in diervriendelijker vlees

Lidl investeert in diervriendelijker vlees
Prijsvechter Lidl heeft het assortiment producten met het keurmerk Beter Leven verder uitgebreid. Sinds vorige week liggen er verse, voorverpakte vleeswaren met één ster van fabrikant Zwagerman in het schap.

Profilering als verantwoorde supermarkt

Beter Leven is een door de Dierenbescherming ontwikkeld systeem om de omstandigheden waaronder slachtdieren opgroeien in een score van één tot drie sterren om te zetten.Steeds meer supermarkten gaan over op leveranciers die onder het Beter Leven-systeem minimaal één ster garanderen. In 2011 begon Lidl al met varkensvlees met één ster en rundergehakt met drie sterren. Vorig jaar kwam kip met drie sterren in het schap en had de meerderheid van het varkensvlees één ster.

 

Lidl profileert zich daarmee in Nederland steeds sterker als een verantwoorde verssupermarkt. De keten maakte de laatste jaren vooral furore met zijn agf-afdeling, maar werkt ook sterk aan verbetering van het imago van de vleesafdeling. De discounter geeft aan dit jaar het aanbod kip met één ster nog verder uit te breiden, terwijl in 2014 nog verdere stappen moeten worden gezet. "Zo creëren we blijvende meerwaarde op lange termijn", schrijft Lidl over de investeringen in duurzaamheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.