Lidl investeert in diervriendelijker vlees

Lidl investeert in diervriendelijker vlees
Prijsvechter Lidl heeft het assortiment producten met het keurmerk Beter Leven verder uitgebreid. Sinds vorige week liggen er verse, voorverpakte vleeswaren met één ster van fabrikant Zwagerman in het schap.

Profilering als verantwoorde supermarkt

Beter Leven is een door de Dierenbescherming ontwikkeld systeem om de omstandigheden waaronder slachtdieren opgroeien in een score van één tot drie sterren om te zetten.Steeds meer supermarkten gaan over op leveranciers die onder het Beter Leven-systeem minimaal één ster garanderen. In 2011 begon Lidl al met varkensvlees met één ster en rundergehakt met drie sterren. Vorig jaar kwam kip met drie sterren in het schap en had de meerderheid van het varkensvlees één ster.

 

Lidl profileert zich daarmee in Nederland steeds sterker als een verantwoorde verssupermarkt. De keten maakte de laatste jaren vooral furore met zijn agf-afdeling, maar werkt ook sterk aan verbetering van het imago van de vleesafdeling. De discounter geeft aan dit jaar het aanbod kip met één ster nog verder uit te breiden, terwijl in 2014 nog verdere stappen moeten worden gezet. "Zo creëren we blijvende meerwaarde op lange termijn", schrijft Lidl over de investeringen in duurzaamheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top