Lidl investeert in diervriendelijker vlees

Lidl investeert in diervriendelijker vlees
Prijsvechter Lidl heeft het assortiment producten met het keurmerk Beter Leven verder uitgebreid. Sinds vorige week liggen er verse, voorverpakte vleeswaren met één ster van fabrikant Zwagerman in het schap.

Profilering als verantwoorde supermarkt

Beter Leven is een door de Dierenbescherming ontwikkeld systeem om de omstandigheden waaronder slachtdieren opgroeien in een score van één tot drie sterren om te zetten.Steeds meer supermarkten gaan over op leveranciers die onder het Beter Leven-systeem minimaal één ster garanderen. In 2011 begon Lidl al met varkensvlees met één ster en rundergehakt met drie sterren. Vorig jaar kwam kip met drie sterren in het schap en had de meerderheid van het varkensvlees één ster.

 

Lidl profileert zich daarmee in Nederland steeds sterker als een verantwoorde verssupermarkt. De keten maakte de laatste jaren vooral furore met zijn agf-afdeling, maar werkt ook sterk aan verbetering van het imago van de vleesafdeling. De discounter geeft aan dit jaar het aanbod kip met één ster nog verder uit te breiden, terwijl in 2014 nog verdere stappen moeten worden gezet. "Zo creëren we blijvende meerwaarde op lange termijn", schrijft Lidl over de investeringen in duurzaamheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Delhaize herschikt directiecomité

15/01/2018

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

Back to top