Lidl klopt Aldi in omzetstrijd discounters | RetailDetail

Lidl klopt Aldi in omzetstrijd discounters

Lidl klopt Aldi in omzetstrijd discounters

De Duitse supermarktketen Lidl zal in het huidige boekjaar, dat in februari wordt afgesloten, een omzet halen van ongeveer 70 miljard euro. Daarmee doet het beter dan de gecombineerde omzet van Aldi Süd en Aldi Nord.

Uitbouw online verkoop

De omzet van discountketen Aldi wordt wel niet officieel vrijgegeven, maar die wordt momenteel geschat op een bedrag van ongeveer 65 miljard euro, waarmee het dus minder goed doet dan Lidl. De komende jaren zou dat gat bovendien nog groter kunnen worden.

 

Lidl heeft immers plannen om in 2018 zijn eerste winkels te openen in Servië en de Verenigde Staten, twee markten waar Aldi al langer actief is, en het blijft ook verder investeren in de uitbouw van de webshop. Die lanceerde dit jaar ook in België en in Duitsland zijn er al pilootprojecten met de online verkoop van verse voeding. Lidl denkt, net als Aldi trouwens, ook aan de een Chinese versie van zijn webshop.

 

Lidl maakt deel uit van de Schwarz groep, waartoe ook hypermarktketen Kaufland behoort. Samen halen die een omzet van ongeveer 90 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.