Lidl laat klanten zelf product in de aanbieding kiezen

Lidl laat klanten zelf product in de aanbieding kiezen

Supermarktketen Lidl laat klanten voortaan zelf kiezen welk product er in de aanbieding gaat. Klanten van de discounter kunnen vanaf deze week via Facebook stemmen op hun favoriete product binnen een productcategorie.

Klanten activeren via Facebook

Lidl gebruikt social media al enige tijd om fans te genereren, maar gaat nu nog een stapje verder: vanaf nu geeft de discounter klanten elke week de mogelijkheid om een 'product van de week' te kiezen binnen een vooraf bepaalde categorie. Het product dat de meeste 'likes' ontvangt, wordt dan ook de aanbieding van de week. Lidl verloot bovendien iedere week een cheque van honderd euro onder de stemmers.

 

Binnen de productcategorie 'Toetjes' gaan op het moment van schrijven de tiramisu en de chocolademousse aan kop. Als deze producten aan het eind van de week nog bovenaan staan, verschijnt op de Facebook-pagina de mogelijkheid een kortingsbon van vijftig procent te downloaden, die dan in de winkel kan worden ingeleverd bij de aankoop van het betreffende product.

 

Elke week zal zo een nieuwe productcategorie aan bod komen. Deze week dus toetjes, maar de komende weken volgen in ieder geval nog nootjes, reinigingsproducten en wijnen. Daarnaast wordt het aantal productcategorieën op de pagina verder uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top