Lidl laat klanten zelf product in de aanbieding kiezen

Lidl laat klanten zelf product in de aanbieding kiezen

Supermarktketen Lidl laat klanten voortaan zelf kiezen welk product er in de aanbieding gaat. Klanten van de discounter kunnen vanaf deze week via Facebook stemmen op hun favoriete product binnen een productcategorie.

Klanten activeren via Facebook

Lidl gebruikt social media al enige tijd om fans te genereren, maar gaat nu nog een stapje verder: vanaf nu geeft de discounter klanten elke week de mogelijkheid om een 'product van de week' te kiezen binnen een vooraf bepaalde categorie. Het product dat de meeste 'likes' ontvangt, wordt dan ook de aanbieding van de week. Lidl verloot bovendien iedere week een cheque van honderd euro onder de stemmers.

 

Binnen de productcategorie 'Toetjes' gaan op het moment van schrijven de tiramisu en de chocolademousse aan kop. Als deze producten aan het eind van de week nog bovenaan staan, verschijnt op de Facebook-pagina de mogelijkheid een kortingsbon van vijftig procent te downloaden, die dan in de winkel kan worden ingeleverd bij de aankoop van het betreffende product.

 

Elke week zal zo een nieuwe productcategorie aan bod komen. Deze week dus toetjes, maar de komende weken volgen in ieder geval nog nootjes, reinigingsproducten en wijnen. Daarnaast wordt het aantal productcategorieën op de pagina verder uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top