Lidl laat klanten zelf product in de aanbieding kiezen | RetailDetail

Lidl laat klanten zelf product in de aanbieding kiezen

Lidl laat klanten zelf product in de aanbieding kiezen

Supermarktketen Lidl laat klanten voortaan zelf kiezen welk product er in de aanbieding gaat. Klanten van de discounter kunnen vanaf deze week via Facebook stemmen op hun favoriete product binnen een productcategorie.

Klanten activeren via Facebook

Lidl gebruikt social media al enige tijd om fans te genereren, maar gaat nu nog een stapje verder: vanaf nu geeft de discounter klanten elke week de mogelijkheid om een 'product van de week' te kiezen binnen een vooraf bepaalde categorie. Het product dat de meeste 'likes' ontvangt, wordt dan ook de aanbieding van de week. Lidl verloot bovendien iedere week een cheque van honderd euro onder de stemmers.

 

Binnen de productcategorie 'Toetjes' gaan op het moment van schrijven de tiramisu en de chocolademousse aan kop. Als deze producten aan het eind van de week nog bovenaan staan, verschijnt op de Facebook-pagina de mogelijkheid een kortingsbon van vijftig procent te downloaden, die dan in de winkel kan worden ingeleverd bij de aankoop van het betreffende product.

 

Elke week zal zo een nieuwe productcategorie aan bod komen. Deze week dus toetjes, maar de komende weken volgen in ieder geval nog nootjes, reinigingsproducten en wijnen. Daarnaast wordt het aantal productcategorieën op de pagina verder uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.