Lidl lanceerde Optimaal.nl | RetailDetail

Lidl lanceerde Optimaal.nl

Lidl lanceerde Optimaal.nl

Lidl lanceerde Optimaal.nl, een online platform met tips om voedselverspilling tegen te gaan. De keten gaat zo samen met haar klanten en leveranciers de strijd aan tegen verspilling. Het platform komt straks ook naar voren in andere communicatiemiddelen van Lidl.

 

Geinspireerd door ideeën van kinderen

Optimaal.nl is geïnspireerd door de ideeën van kinderen. Lidl legde het probleem voedselverspilling neer bij de Raad van Kinderen en vroeg hen mee te denken hoe Lidl samen met haar klanten dit probleem kan oplossen. Een van de ideeën die de kinderen voorstelden, is de koelkast op 4 graden zetten, de optimale temperatuur om eten zo lang mogelijk goed te houden.

 

De eerste temperatuursticker die hiervoor is ontwikkeld, werd dan ook geplakt door prinses Laurentien, directeur van de Missing Chapter Foundation en oprichtster van de Raad van Kinderen. Ook het voedingscentrum is één van de ondersteuners van Optimaal.nl.

 

 

Voedselverspilling thema bij Lidl

Lidl is al langer bezig met het thema voedselverspilling en introduceerde in 2012 het concept ‘1 nu & 1 later’. De discounter gaf in samenwerking met het Voedingscentrum in alle filialen Bewaarwijzers weg.

 

In 2013 startte de supermarktketen nog een samenwerking met Voedselbanken Nederland. Het resultaat daarvan is dat er nu wekelijks groente en fruit, dat niet meer wordt verkocht maar kwalitatief goed is, naar de voedselbanken gaat. Vorig jaar werd er zo'n 400.000 kilo groente en fruit aan de voedselbanken gedoneerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.