Lidl moet scheerapparaat uit winkel halen na klacht Philips

Lidl moet scheerapparaat uit winkel halen na klacht Philips

Lidl moet scheerapparaat uit winkel halen na klacht Philips
http://www.shutterstock.com/pic-146457164/stock-photo-karkkila-finland-july-13-13-sign-lidl-in-karkkila-finland-on-july-13-lidl-stiftung-and-co-kg-is-a-german-global-discount-supermarket-chain-that-operates-over-10000-stores-across-e.html?src=L9aI1yzjzk7Asz6MKse4Qg-1-1

De Duitse keten Lidl moet zijn Silvercrest-scheerapparaten uit de Nederlandse winkels halen, na een klacht van Philips. Dat vond dat de apparaten te veel leken op de eigen SensoTouch 3D en heeft nu gelijk gekregen van de rechtbank in Den Haag.

Dwangsom van 5.000 euro

Philips vond dat het apparaat van Lidl op vrijwel alle vlakken op hun toestel leek en dat het daarom dus een inbreuk maakte op het auteursrecht. Het heeft nu gelijk gekregen en Lidl krijgt vier dagen de tijd om de verkoop van het scheerapparaat te staken.

 

Doet Lidl dat niet, dan zal het per dag een dwangsom van 5.000 euro moeten neertellen. Dat is minder dan wat Philips geëist had: het Nederlandse technologiebedrijf wilde een dwangsom van 25.000 euro per dag. Lidl moet ook opdraaien voor de rechtskosten, die oplopen tot 16.000 euro.

 

Het scheerapparaat van Lidl stond in de juni-folder van Lidl en moest 29,99 euro kosten. Dat is een stuk minder dan de SensoTouch 3D, dat een aanbevolen verkoopprijs heeft van 209,99 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.