Lidl op veroveringstocht in Luxemburg | RetailDetail

Lidl op veroveringstocht in Luxemburg

Lidl op veroveringstocht in Luxemburg

Vandaag heeft Lidl z’n Luxemburgse expansiestrategie toegelicht. De versdiscounter wil liefst 12 bijkomende winkels openen in het Groothertogdom. 

 

Investering: 100 miljoen euro

Dat heeft de retailer meegedeeld in een persbericht, bij de opening van zijn achtste verkooppunt vanochtend, in Strassen. Tegen 2023 wil Lidl 19 winkels hebben in Luxemburg. De eerstvolgende opening is gepland op 23 maart in Beggen, daarna volgen nog Esch-sur-Alzette, Foetz, Dudelange en Howald.


Naast deze openingen worden ook enkele bestaande winkels verbouwd en vergroot: Pétange, Ingeldorf en Differdange (wat trouwens de eerste vestiging was van Lidl in Luxemburg). Het gaat in totaal om een investering van zo’n 100 miljoen euro, die 150 bijkomende arbeidsplaatsen oplevert.

 

Grotere winkels

De nieuwe winkel in Strassen is 1.000 m² groot. Lidl wil in de toekomst nog grotere verkooppunten openen, tot 1.600 m², om het assortiment van 1.800 referenties beter tot zijn recht te laten komen. 


Vooral de versafdelingen en de bakkerij krijgen een hoofdrol in het nieuwe winkelconcept. Nieuw in de winkelrekken zijn al een vijftigtal producten uit de lokale landbouw, een aanbod dat Lidl naar eigen zeggen ook in andere afdelingen wil uitbreiden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.