Lidl opent beachclub in Middelkerke | RetailDetail

Lidl opent beachclub in Middelkerke

Lidl opent beachclub in Middelkerke
#LidlBeach

Gedurende vier dagen laat Lidl de consumenten proeven van de zomer, in een pop-upwinkel aan het strand. Bovendien gaat de retailer nu ook van start op Instagram. 

Actief en gezond genieten

Met de keuze voor de beachclub wil Lidl haar productgamma voorstellen tijdens toegankelijke en gratis zomerse activiteiten. “In onze beachhouse tonen we gedurende 4 dagen dat gezond en actief genieten tijdens de zomer helemaal niet duur hoeft te zijn. Een dermatoloog geeft uitleg over de juiste zonnebescherming, we gaan aan de slag met vers fruit om gezonde smoothies te maken. De iets actievere strandliefhebber kan zijn of haar evenwicht uittesten tijdens het paddleboarden” , zegt woordvoerder Isabelle Colbrandt.

 

Hieraan koppelt Lidl ook de nodige activiteiten op sociale media. Begin mei 2017 overschreed de keten de kaap van 400.000 volgers op Facebook. Daarmee is Lidl Facebookkampioen onder de Belgische supermarkten. De retailer zet sterk in op interactie: Lidl-fans kunnen bijvoorbeeld beslissen welk product er volgende maand in promotie zal staan en zelf de korting meebepalen op bepaalde producten. Nu gaat Lidl van start op Instagram om recepten en andere tips te delen met de klant. 

 

De #LidlBeach Club is open voor het publiek van 25 tot en met 28 mei vanaf 11u aan de Koning Ridderdijk 100 in Westende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.