Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018 | RetailDetail

Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018

Lidl opent om de twee weken nieuwe supermarkt in 2018

De grootste Lidl van Vlaanderen opent vandaag in Melle: de 300e Belgische winkel van de keten heeft een winkeloppervlakte van 1.685 m². Dat brengt nog geen einde aan de groei: tussen nu en 2020 wil de keten gemiddeld om de twee weken een supermarkt openen.

 

Laadpalen, vers brood en bio

De nieuwe winkel in Melle biedt een assortiment van 1.500 producten, waarvan traditiegetrouw 90% uit eigen merken bestaat. Blinkvanger is de ruime bakkerij, waar dagelijks meerdere malen gebakken wordt. “Dit filiaal heeft een bio-hoek waar ons steeds groter wordend bio-assortiment duidelijk zichtbaar is voor de klant. We besteden ook veel aandacht aan lokale producten, wat steeds meer gewaardeerd wordt door onze klanten. Zo is meer dan 50% van onze groenten en fruit Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel nog groter”, zegt Lidl-woordvoerder Isabelle Colbrandt. In totaal gaan in Melle meer dan 35 medewerkers aan de slag. 

 

Het filiaal telt verder zo’n 150 parkeerplaatsen. Ook kunnen klanten aan één van de twee laadpalen op de parking gratis hun elektrische wagen of fiets laden tijdens het winkelen. Zonnepanelen op het dak voorzien die laadpalen van stroom. 

 

Twintig winkelopeningen per jaar

Jaarlijks wil Lidl een tiental nieuwe winkels openen en nog eens enkele tientallen vernieuwen, waarbij duurzaamheid centraal komt te staan. Tegen 2020 zal de versdiscounter ook nog 1.500 nieuwe medewerkers aanwerven. Uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK blijkt dan ook dat de groei van het marktaandeel van Lidl België zich gestaag verder zet.

 

Lidl sloot 2017 af met een marktaandeel van 8,6%, een stijging van 4 procentpunt en een record voor de keten. Bijna twee op de drie Belgen zou vorig jaar ook bij de supermarktformule over de vloer zijn gekomen: de penetratie steeg van 61,9 naar 63,4%. Klanten komen ook vaker terug, aangezien de gemiddelde frequentie toenam met 0,7 punt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.