Lidl opent restaurant voor blokkende studenten | RetailDetail

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten
Foto: Lidl

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

 

Eenvoudige en gezonde maaltijden de klok rond

Van 23 mei tot 23 juni opent Lidl op het Woodrow Wilsonplein in Gent het tijdelijke studentenrestaurant ‘Straffe Kost’. Studenten (en niet-studenten) kunnen er de klok rond en elke dag van de week eenvoudige en gezonde maaltijden krijgen. Het pop-uprestaurant heeft 40 zitplaatsen en wordt voor Lidl gerund door een evenementenbureau. 


Het restaurant komt er als eenmalige actie naar aanleiding van een studie die Lidl liet voeren naar het eetgedrag van studenten in de examenperiode. Vier op de tien studenten vindt het volgens die enquête moeilijk om gezond te eten tijdens de blok, omdat ze geen tijd of geen energie hebben om ermee bezig te zijn.


Meer dan de helft van de studenten zegt moeilijkheden te hebben om snelle en gezonde maaltijd te vinden tijdens de blokperiode, terwijl de helft wel graag gezonder wil eten. Ze geloven dat ze productiever zijn als ze gezonder eten (ruim zes op de tien respondenten) en iets minder dan de helft denkt zelfs dat het de slaagkansen bij de examens zou verhogen.


Plannen om het pop-upinitiatief verder uit te breiden, zijn er volgens Lidl-woordvoerster Isabelle Colbrandt weliswaar niet.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.