Lidl Plus getrouwheidsapp komt ook naar België

Lidl Plus app
Foto Lidl

Op 10 februari lanceert Lidl de Lidl Plus-app ook in België. Het getrouwheidsprogramma bezorgt klanten extra voordelen, zoals promoties via digitale coupons. Ook ontvangen shoppers hun kasticket voortaan digitaal. Een betaaloptie zit in de pijplijn.

 

Tot 10 euro extra korting per week

Lidl Plus is een virtuele klantenkaart in de vorm van een app. De discounter testte de toepassing gedurende vijf maanden bij de medewerkers en lanceert ze maandag voor alle klanten, die voortaan kunnen profiteren van extra promoties via digitale coupons. "De applicatie bestaat ook uit andere diensten, zoals het digitaal ontvangen van kassatickets, toegang tot promotiefolders en een store locator. Na elke aankoop krijgen klanten ook een digitale kraskaart met verschillende voordelen. Naast de gebruikelijke lage prijzen en promoties in de winkels, kan je met Lidl Plus-coupons profiteren van maximaal 10 euro extra korting per week", verklaart hoofd van Digital & Innovation Thomas De Ganck.

 

De gratis applicatie is beschikbaar voor iOS en Android. Om zich te registreren hoeft de klant enkel naam, geslacht, e-mailadres en favoriete Lidl-winkel te vermelden. Na registratie wordt voor elke klant een klantnummer en een QR-code bepaald. Daarna activeert de klant eenvoudigweg de coupons van zijn keuze en scant hij zijn digitale klantenkaart bij de kassa. Om het gebruik van de Lidl Plus-applicatie te vergemakkelijken, rust het bedrijf zijn 305 winkels nu uit met wifi.

 

Ook betaaloptie op komst

In een volgende fase zal de supermarktketen ook nieuwe diensten toevoegen, zoals een boodschappenlijstje, een spaarprogramma om gratis artikelen te ontvangen en gepersonaliseerde coupons die zijn afgestemd op het koopgedrag: een gezin met jonge kinderen krijgt dan bijvoorbeeld specifieke informatie en coupons voor groeimelk of luiers.

 

De discounter is ook van plan om een eigen betaaloptie te lanceren: "Lidl Pay is een extra service die wij onze klanten graag willen bieden, en deze functie moet deel uitmaken van de geleidelijke uitrol van onze nieuwe digitale klantenkaart", aldus De Ganck. Lidl Plus is een Europees project: de virtuele getrouwheidskaart werd begin 2019 gelanceerd in Duitsland en werd sindsdien al uitgerold naar Oostenrijk, Spanje, Denemarken, Polen en sinds enkele maanden ook Nederland.