Lidl start binnenkort met verkoop BMW’s | RetailDetail

Lidl start binnenkort met verkoop BMW’s

Lidl start binnenkort met verkoop BMW’s
Shutterstock

De Duitse discountketen Lidl voegt binnenkort auto’s van BMW toe aan het gamma. Dat doet het bedrijf nadat het een contract heeft afgesloten met de Duitse autoconstructeur rond de levering van bedrijfswagens.

10.000 auto’s per jaar

Momenteel zijn alle bedrijfswagens bij Lidl nog van Audi, maar dat contract is nu afgesnoept door de Duitse concurrent. Lidl zou daarbij 48 tot 50 procent korting krijgen op de catalogusprijs, daar waar Audi maximaal 42 procent korting wilde geven.

 

Opmerkelijker is dat die bedrijfswagens nadien via Lidl zelf zullen worden verkocht. De auto’s zullen na zes maanden te vinden zijn bij een aantal speciale vestigingen in Duitsland. Het is nog niet duidelijk welke prijzen Lidl gaat vragen. BMW gaat in ieder geval 10.000 auto’s per jaar leveren aan Lidl.

 

Ook het Amerikaanse Walmart zet sinds kort voorzichtig stappen op de automarkt. Het heeft een deal afgesloten met online automarktplaats CarSaver, waardoor die bij 250 vestigingen van de keten een kiosk zal krijgen. Daar kunnen klanten dan meer informatie krijgen over het aanbod van CarSaver. De auto’s zelf worden niet bij Walmart aangeboden, maar wel via een lokale dealer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.