Lidl start binnenkort met verkoop BMW’s | RetailDetail

Lidl start binnenkort met verkoop BMW’s

Lidl start binnenkort met verkoop BMW’s
Shutterstock

De Duitse discountketen Lidl voegt binnenkort auto’s van BMW toe aan het gamma. Dat doet het bedrijf nadat het een contract heeft afgesloten met de Duitse autoconstructeur rond de levering van bedrijfswagens.

10.000 auto’s per jaar

Momenteel zijn alle bedrijfswagens bij Lidl nog van Audi, maar dat contract is nu afgesnoept door de Duitse concurrent. Lidl zou daarbij 48 tot 50 procent korting krijgen op de catalogusprijs, daar waar Audi maximaal 42 procent korting wilde geven.

 

Opmerkelijker is dat die bedrijfswagens nadien via Lidl zelf zullen worden verkocht. De auto’s zullen na zes maanden te vinden zijn bij een aantal speciale vestigingen in Duitsland. Het is nog niet duidelijk welke prijzen Lidl gaat vragen. BMW gaat in ieder geval 10.000 auto’s per jaar leveren aan Lidl.

 

Ook het Amerikaanse Walmart zet sinds kort voorzichtig stappen op de automarkt. Het heeft een deal afgesloten met online automarktplaats CarSaver, waardoor die bij 250 vestigingen van de keten een kiosk zal krijgen. Daar kunnen klanten dan meer informatie krijgen over het aanbod van CarSaver. De auto’s zelf worden niet bij Walmart aangeboden, maar wel via een lokale dealer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.