Lidl start webshop in China | RetailDetail

Lidl start webshop in China

Lidl start webshop in China
Shutterstock

De Duitse supermarktketen Lidl heeft in China een eigen webshop opgericht. Net als vele andere Westerse bedrijven kiest het daarbij voor Tmall Global, het online platform van het Chinese Alibaba.

Ingevoerd vanuit Duitsland

De webshop gaat deze week van start en biedt een aantal eigen merken van Lidl. Producten uit Europese landen zijn al een tijdje bijzonder populair in China en Lidl wil daar nu op inspelen met merken als Combino, Bellarom en Sondey. Voorlopig gaat het over een beperkt assortiment van ontbijtproducten en droge voeding, dat waarschijnlijk wordt uitgebreid als de webshop een succes is.

 

Lidl laat de producten rechtstreeks uit Duitsland komen via een dochterbedrijf in Hongkong. Daarbij gaat het dus anders te werk dan Aldi, dat ook een winkel heeft op Tmall Global, maar zijn producten invoert vanuit Australië.

 

Lidl vervoegt zo een steeds langer wordende lijst van Westerse bedrijven die hun producten via Tmall aan de man proberen te brengen in China. Het is Alibaba zelf dat steeds meer Westerse bedrijven probeert te overtuigen om aanwezig te zijn op het platform, maar er is ook een vraag vanuit de Chinese consument, die steeds minder vertrouwen heeft in de lokale producten en daarom op zoek is naar alternatieven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.