Lidl test Express-concept met kleiner assortiment | RetailDetail

Lidl test Express-concept met kleiner assortiment

Lidl test Express-concept met kleiner assortiment

Discounter Lidl test in Berlijn een nieuw concept: Lidl Express. Dat verkoopt een kleiner assortiment dan een normale vestiging, maar biedt wel een afhaalpunt voor online bestellingen.

Online aanbod uitbreiden

Met Lidl Express hoopt Lidl de volgende stap te zetten in zijn multichannelstrategie: de keten is stap voor stap zijn online aanbod aan het uitbreiden. Zo kondigde het een tijdje geleden al aan dat het vanaf deze maand ook al in Berlijn zou starten met de online verkoop van verse producten.

 

Het is dan ook niet verrassend dat Lidl net Berlijn kiest voor een pilootproject van Lidl Express. Het heeft in de stad immers ook een distributiecentrum voor online bestellingen en het kan de winkel zo dus eenvoudig bevoorraden.

 

Lidl Express komt niet op een nieuwe locatie, maar in een ouder en kleiner filiaal van Lidl in Berlijn. Mogelijk wil Lidl in de toekomst dus die oudere filialen ombouwen naar Lidl Express, om ze efficiënter te kunnen inzetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.