Lidl voegt wijnen toe aan webshop | RetailDetail

Lidl voegt wijnen toe aan webshop

Lidl voegt wijnen toe aan webshop

Supermarktketen Lidl verkoopt voortaan zijn wijnen ook op de eigen Nederlandse webshop. Eerder deed het dat al in een aparte wijnwebshop, maar dat assortiment wordt nu toegevoegd aan de centrale webshop.

700 wijnen

Lild verkoopt al sinds 2014 wijn in en speciale wijnwebshop, die een veel uitgebreider aanbod biedt dan in de winkels zelf. Alles samen zijn er ongeveer 700 wijnen beschikbaar en de prijzen voor een fles variëren van 1,50 tot 99 euro. De test met die wijnwebwinkel blijkt nu dus succesvol genoeg om de wijnen deel uit te laten maken van de centrale webshop van Lidl in Nederland, die in juni van start ging. Ook de webshop waar Lidl reizen verkoopt, moet in de toekomst deel gaan uitmaken van de centrale winkel. In België verkoopt Lidl al langer wijnen in de eigen webshop.

 

Noch in België, noch in Nederland verkoopt Lidl online verse producten. Dat is sinds kort wel het geval in Duitsland, waar een proefproject werd gestart in Berlijn. Klanten in de Duitse hoofdstad kunnen er voortaan ook fruit en groenten online bestellen, al moeten ze die daarna wel zelf afhalen in de winkel.

 

Lidl is momenteel online aanwezig in Duitsland, België en Nederland. Binnenkort moet daar ook Spanje bij komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.