Lidl voegt wijnen toe aan webshop | RetailDetail

Lidl voegt wijnen toe aan webshop

Lidl voegt wijnen toe aan webshop

Supermarktketen Lidl verkoopt voortaan zijn wijnen ook op de eigen Nederlandse webshop. Eerder deed het dat al in een aparte wijnwebshop, maar dat assortiment wordt nu toegevoegd aan de centrale webshop.

700 wijnen

Lild verkoopt al sinds 2014 wijn in en speciale wijnwebshop, die een veel uitgebreider aanbod biedt dan in de winkels zelf. Alles samen zijn er ongeveer 700 wijnen beschikbaar en de prijzen voor een fles variëren van 1,50 tot 99 euro. De test met die wijnwebwinkel blijkt nu dus succesvol genoeg om de wijnen deel uit te laten maken van de centrale webshop van Lidl in Nederland, die in juni van start ging. Ook de webshop waar Lidl reizen verkoopt, moet in de toekomst deel gaan uitmaken van de centrale winkel. In België verkoopt Lidl al langer wijnen in de eigen webshop.

 

Noch in België, noch in Nederland verkoopt Lidl online verse producten. Dat is sinds kort wel het geval in Duitsland, waar een proefproject werd gestart in Berlijn. Klanten in de Duitse hoofdstad kunnen er voortaan ook fruit en groenten online bestellen, al moeten ze die daarna wel zelf afhalen in de winkel.

 

Lidl is momenteel online aanwezig in Duitsland, België en Nederland. Binnenkort moet daar ook Spanje bij komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.