Lidl wil half miljard investeren in België | RetailDetail

Lidl wil half miljard investeren in België

Lidl wil half miljard investeren in België

Supermarktketen Lidl wil de komende vijf tot zeven jaar ongeveer 500 miljoen euro investeren in België. Dat moet leiden tot de opening van 50 nieuwe winkels en het ontstaan van ongeveer 2.000 nieuwe banen.

 

Expansie in heel België

In een eerste fase zal er vooral op hoofdstad Brussel gefocust worden. In die regio wil Lidl alvast tot 35 nieuwe winkels openen. Zo komen er zeker al nieuwe vestigingen in Sint-Jans-Molenbeek, Anderlecht, Evere en Machelen. Daarnaast worden een aantal vestigingen gerenoveerd.

 

Toch blijft het niet enkel bij Brussel. Lidl heeft plannen om de komende jaren in heel België tot vijftig nieuwe winkels te openen. "We hebben een onderbouwd plan voor een expansie in heel België", zegt Dirk Heylen, directeur uitbreiding bij Lidl, aan de VRT. "In Vlaanderen zijn Antwerpen en de Antwerpse Kempen voorlopig nog blinde vlekken."

 

Aan het einde van de rit zal Lidl zo 500 miljoen extra geïnvesteerd hebben, waarvan 200 miljoen in Brussel, en zal het aantal winkels gestegen zijn van 300 naar 350. Lidl liet eerder al weten dat het in Brussel dit jaar 45 miljoen euro wil investeren voor de opening van vier winkels en de renovatie van twee andere filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.