Lidl wil half miljard investeren in België | RetailDetail

Lidl wil half miljard investeren in België

Lidl wil half miljard investeren in België

Supermarktketen Lidl wil de komende vijf tot zeven jaar ongeveer 500 miljoen euro investeren in België. Dat moet leiden tot de opening van 50 nieuwe winkels en het ontstaan van ongeveer 2.000 nieuwe banen.

 

Expansie in heel België

In een eerste fase zal er vooral op hoofdstad Brussel gefocust worden. In die regio wil Lidl alvast tot 35 nieuwe winkels openen. Zo komen er zeker al nieuwe vestigingen in Sint-Jans-Molenbeek, Anderlecht, Evere en Machelen. Daarnaast worden een aantal vestigingen gerenoveerd.

 

Toch blijft het niet enkel bij Brussel. Lidl heeft plannen om de komende jaren in heel België tot vijftig nieuwe winkels te openen. "We hebben een onderbouwd plan voor een expansie in heel België", zegt Dirk Heylen, directeur uitbreiding bij Lidl, aan de VRT. "In Vlaanderen zijn Antwerpen en de Antwerpse Kempen voorlopig nog blinde vlekken."

 

Aan het einde van de rit zal Lidl zo 500 miljoen extra geïnvesteerd hebben, waarvan 200 miljoen in Brussel, en zal het aantal winkels gestegen zijn van 300 naar 350. Lidl liet eerder al weten dat het in Brussel dit jaar 45 miljoen euro wil investeren voor de opening van vier winkels en de renovatie van twee andere filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.