Lidl wil Nederlandse formulemanager | RetailDetail

Lidl wil Nederlandse formulemanager

Lidl wil Nederlandse formulemanager

Discounter Lidl heeft in Nederland een vacature openstaan voor een formulemanager. Het is de eerste keer sinds 1997, toen de keten actief werd in Nederland, dat ze op zoek gaat naar een formulemanager voor Nederland.

Verbeterd filiaalconcept

Taak van de formulemanager wordt het ontwikkelen en uitrollen van een verbeterd filiaalconcept. Daarnaast zal hij (m/v) ook het uithangbord worden van de keten naar externe partijen toe. Woordvoerder Cristine Braun van Lidl Nederland zegt dat een lokale formulemanager nodig is, omdat elk land zijn eigen details heeft. "Een winkel in Italië ziet er op kleine punten anders uit dan in Zweden. Daarom zijn we voor de specifiek nationale kenmerken op zoek naar een specialist", zegt ze aan Distrifood.


Flinke groei klanten

Uit een grootschalig marktonderzoek van accountantsbureau Deloitte blijkt ook dat steeds meer consumenten in Nederland in Lidl hun primaire supermarkt zien. In het onderzoek van 2013 had Lidl een aandeel van 10,7 procent, maar in het nieuwe onderzoek is dat al gestegen naar 13,3 procent.


Ook het totale aantal klanten is gestegen. 44,1 procent van de consumenten zegt wel eens te winkelen bij Lidl, tegenover 36,6 procent een jaar eerder.


Albert Heijn verloor dan weer flink als primaire supermarkt. Hun aandeel daalde van 31,1 procent naar 28,3 procent. Het totale aantal steeg dan weer licht van 57,6 procent naar 58,8 procent. Een andere grote winnaar is Jumbo, waarvan 14,9 procent zegt het als zijn primaire supermarkt te zien, ten opzichte van 11,4 procent in 2013. Dat had voornamelijk te maken met de ombouw van C1000-supermarkten, dat zijn aandeel zag dalen van 10,1 procent naar 4,9 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.