Lidl zet in op topwijnen

Lidl zet in op topwijnen

Prijsvechter Lidl heeft het assortiment tijdelijk uitgebreid met een selectie topwijnen. In honderd filalen begint de onderneming met de verkoop van 23 chateauwijnen, waarvan elf medaillewinnaars.

Lidl countert prijsverlaging AH met kwaliteit

Het aanbod, waarbij de prijzen uiteenlopen van 3,99 tot en met 19,99 euro, is opmerkelijk. Waar afgelopen week Albert Heijn met een aantal prijsverlagingen de aanval inzette op Lidl, komt de van oorsprong Duitse keten juist met nieuw aanbod dat de keten moet positioneren als een goedkope supermarkt met producten van een hoge kwaliteit.



Alle wijnen zijn voorzien van een uitgebreid advies over de combinatie met etenswaren, verzorgd door Nederlads kampioen sommelier Jan-Willem van der Hek. "De wijnselectie is uniek, ook omdat de hoeveelheden wijn beperkt zijn. Reden om er snel bij te zijn", zegt hij in de folder. De duurste fles is een Margaux Pontet-Chappaz.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top