Lidl zet in op topwijnen | RetailDetail

Lidl zet in op topwijnen

Lidl zet in op topwijnen

Prijsvechter Lidl heeft het assortiment tijdelijk uitgebreid met een selectie topwijnen. In honderd filalen begint de onderneming met de verkoop van 23 chateauwijnen, waarvan elf medaillewinnaars.

Lidl countert prijsverlaging AH met kwaliteit

Het aanbod, waarbij de prijzen uiteenlopen van 3,99 tot en met 19,99 euro, is opmerkelijk. Waar afgelopen week Albert Heijn met een aantal prijsverlagingen de aanval inzette op Lidl, komt de van oorsprong Duitse keten juist met nieuw aanbod dat de keten moet positioneren als een goedkope supermarkt met producten van een hoge kwaliteit.



Alle wijnen zijn voorzien van een uitgebreid advies over de combinatie met etenswaren, verzorgd door Nederlads kampioen sommelier Jan-Willem van der Hek. "De wijnselectie is uniek, ook omdat de hoeveelheden wijn beperkt zijn. Reden om er snel bij te zijn", zegt hij in de folder. De duurste fles is een Margaux Pontet-Chappaz.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.