Lidl zet in op topwijnen

Lidl zet in op topwijnen

Prijsvechter Lidl heeft het assortiment tijdelijk uitgebreid met een selectie topwijnen. In honderd filalen begint de onderneming met de verkoop van 23 chateauwijnen, waarvan elf medaillewinnaars.

Lidl countert prijsverlaging AH met kwaliteit

Het aanbod, waarbij de prijzen uiteenlopen van 3,99 tot en met 19,99 euro, is opmerkelijk. Waar afgelopen week Albert Heijn met een aantal prijsverlagingen de aanval inzette op Lidl, komt de van oorsprong Duitse keten juist met nieuw aanbod dat de keten moet positioneren als een goedkope supermarkt met producten van een hoge kwaliteit.



Alle wijnen zijn voorzien van een uitgebreid advies over de combinatie met etenswaren, verzorgd door Nederlads kampioen sommelier Jan-Willem van der Hek. "De wijnselectie is uniek, ook omdat de hoeveelheden wijn beperkt zijn. Reden om er snel bij te zijn", zegt hij in de folder. De duurste fles is een Margaux Pontet-Chappaz.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top