LIOF neemt belang in Chocolate Company | RetailDetail

LIOF neemt belang in Chocolate Company

LIOF neemt belang in Chocolate Company

De Limburgse Industriebank LIOF is voor 25% aandeelhouder geworden in Chocolate Company Kerkrade. De chocoladeformule kan daardoor investeren in automatisering en het werkkapitaal verder uitbreiden.

Kansrijke Limburgse bedrijven

De participatie in Chocolate Company past in de ambitie van LIOF om het kansrijke Limburgse mkb te versterken, stelt Jérôme Verhagen, algemeen directeur van LIOF. Zo brengt Chocolate Company, in 2004 gestart door Toussaint Claessens en Mirjam Schroeder, aparte ingrediënten en een breed scala aan smaken in chocolade. De filosofie van de onderneming is ‘koken met chocola’ in unieke recepten, zonder gebruik te maken van uitgebreide smaak- en zoetstoffen.

 

De producten worden verkocht onder het logo CHCO en de merknaam Chocolate Company. De formule biedt warme chocola in 75 smaken en ontwikkelde de Hotchocspoon, een blokje chocola aan een houten lepel. Dit product is inmiddels in tientallen landen verkrijgbaar.

 

CHCO geopend op Amsterdam CS

Chocolate Company opende kort geleden een tweede Amsterdamse vestiging in het Centraal Station, twee jaar na de eerste hoofdstedelijke locatie in de Rijnstraat. Op dit moment zijn er ook Chocolate Company Cafés in Aken, Breda, Bremen, Den Bosch, Haarlem, Maastricht en Rotterdam (Markthal). De formule wil de komende jaren tientallen grotere en kleinere Chocolate Company Cafés en shop-in-shopvestigingen openen.

 

Dit franchiseconcept is door Schroeder en Claessens opgezet en werd vanaf 2012 doorontwikkeld samen met Geert van Kuyck, een voormalig managementlid van Starbucks Europa/Midden-Oosten. Met nog drie andere aandeelhouders is een aparte onderneming opgericht om de franchiseformule versneld uit te rollen.

 

Om aan de groeiende vraag naar de producten te kunnen voldoen, opende Chocolate Company in 2009 een nieuwe productielocatie in Kerkrade. Inmiddels is het assortiment uitgebreid en heeft Chocolate Company 15 werknemers vast in dienst en tot 20 in het hoogseizoen. De producten worden vanuit Kerkrade over de hele wereld geëxporteerd, tot in Australië toe. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.