LIOF neemt belang in Chocolate Company | RetailDetail

LIOF neemt belang in Chocolate Company

LIOF neemt belang in Chocolate Company

De Limburgse Industriebank LIOF is voor 25% aandeelhouder geworden in Chocolate Company Kerkrade. De chocoladeformule kan daardoor investeren in automatisering en het werkkapitaal verder uitbreiden.

Kansrijke Limburgse bedrijven

De participatie in Chocolate Company past in de ambitie van LIOF om het kansrijke Limburgse mkb te versterken, stelt Jérôme Verhagen, algemeen directeur van LIOF. Zo brengt Chocolate Company, in 2004 gestart door Toussaint Claessens en Mirjam Schroeder, aparte ingrediënten en een breed scala aan smaken in chocolade. De filosofie van de onderneming is ‘koken met chocola’ in unieke recepten, zonder gebruik te maken van uitgebreide smaak- en zoetstoffen.

 

De producten worden verkocht onder het logo CHCO en de merknaam Chocolate Company. De formule biedt warme chocola in 75 smaken en ontwikkelde de Hotchocspoon, een blokje chocola aan een houten lepel. Dit product is inmiddels in tientallen landen verkrijgbaar.

 

CHCO geopend op Amsterdam CS

Chocolate Company opende kort geleden een tweede Amsterdamse vestiging in het Centraal Station, twee jaar na de eerste hoofdstedelijke locatie in de Rijnstraat. Op dit moment zijn er ook Chocolate Company Cafés in Aken, Breda, Bremen, Den Bosch, Haarlem, Maastricht en Rotterdam (Markthal). De formule wil de komende jaren tientallen grotere en kleinere Chocolate Company Cafés en shop-in-shopvestigingen openen.

 

Dit franchiseconcept is door Schroeder en Claessens opgezet en werd vanaf 2012 doorontwikkeld samen met Geert van Kuyck, een voormalig managementlid van Starbucks Europa/Midden-Oosten. Met nog drie andere aandeelhouders is een aparte onderneming opgericht om de franchiseformule versneld uit te rollen.

 

Om aan de groeiende vraag naar de producten te kunnen voldoen, opende Chocolate Company in 2009 een nieuwe productielocatie in Kerkrade. Inmiddels is het assortiment uitgebreid en heeft Chocolate Company 15 werknemers vast in dienst en tot 20 in het hoogseizoen. De producten worden vanuit Kerkrade over de hele wereld geëxporteerd, tot in Australië toe. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.