Lotus Bakeries gaat zelf fruitsnacks produceren in Zuid-Afrika

Lotus Bakeries gaat zelf fruitsnacks produceren in Zuid-Afrika

Lotus Bakeries gaat zelf fruitsnacks produceren in Zuid-Afrika
Bearnibbles.nl

Lotus Bakeries gaat vanaf volgend jaar de fruitsnacks van het merk Bear in eigen beheer produceren. De Oost-Vlaamse koekjesbakker sloot daartoe een deal met het Zuid-Afrikaanse Grassroots, dat in de loop van 2019 een fonkelnieuwe fabriek zal opleveren.

 

In de vallei waar het fruit groeit

De fruittussendoortjes van Bear, sinds 2015 eigendom van Lotus Bakeries, worden nu geproduceerd door co-manufacturer Grassroots. Die runt een fabriek vlak bij de Zuid-Afrikaanse Ceresvallei, waar het fruit groeit en geplukt wordt. Lotus Bakeries heeft nu een deal bereikt voor de overname van de productieactiviteiten van Bear. 

 

De overeenkomst voorziet dat Grassroots in de loop van 2019 een gloednieuwe productiefaciliteit zal bouwen en ook alle medewerkers zal voorzien voor de productie van het Bear-assortiment. Financiële details over de deal werden niet bekendgemaakt. De onderhandelingen zijn gevoerd met de meerderheidsaandeelhouder van Grassroots, het investeringsfonds Acorn, gespecialiseerd in de food- en landbouwsector in Sub-Sahara Afrika.

 

“Met deze overname zullen we volledige verticale integratie realiseren, die zal bijdragen tot de verdere duurzame groei van onze Bear-producten”, zegt Isabelle Maes, CEO van Lotus-dochter Natural Foods. Jan Boone, CEO van de groep, voegt daaraan toe: “We willen onze positie als voorloper binnen de categorie van de natuurlijke tussendoortjes in het Verenigd Koninkrijk behouden en deze krachtige positie gebruiken om het pad te effenen naar internationale groei. Op de lange termijn is in-house productie daarbij onontbeerlijk.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.