Maak een virtuele wandeling door Tesco | RetailDetail

Maak een virtuele wandeling door Tesco

Maak een virtuele wandeling door Tesco

Om klanten een blik in zijn vernieuwde Extra-concept te gunnen, zonder dat ze daarvoor uit hun luie zetel moeten komen, heeft Tesco nu samen met Google Streetview een digitale wandeling doorheen het warenhuis voorzien.

Verschillende out-of-home concepten per vestiging

Onlangs kreeg de Tesco in Watford een grote heropening, om zo Tesco Extra terug in de kijker te plaatsen en terug succesvol te maken. Nu kunnen klanten dankzij Google dus ook virtueel op stap gaan in de Tesco Extra in Watford.

 

De grootste Britse supermarktketen opende niet enkel in Watford een vernieuwde Tesco Extra, ook in Purley en Coventry werden nieuwe vestigingen geopend. De grootste verschillen tussen de drie winkels zitten in de out-of-home concepten die er beschikbaar zijn.

 

Zo kan je in Watford een koffiehoek van Harris + Hoole vinden, alsook een winkel van Giraffe, terwijl de Tesco in Coventry dan weer beschikt over een familierestaurant van Decks. De drie supermarkten moeten vooral dienen als testwinkels, waarmee Tesco onderzoekt hoe het zijn warenhuizen moet aanpassen aan de noden van de lokale bevolking.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.