Maak een virtuele wandeling door Tesco

Maak een virtuele wandeling door Tesco

Om klanten een blik in zijn vernieuwde Extra-concept te gunnen, zonder dat ze daarvoor uit hun luie zetel moeten komen, heeft Tesco nu samen met Google Streetview een digitale wandeling doorheen het warenhuis voorzien.

Verschillende out-of-home concepten per vestiging

Onlangs kreeg de Tesco in Watford een grote heropening, om zo Tesco Extra terug in de kijker te plaatsen en terug succesvol te maken. Nu kunnen klanten dankzij Google dus ook virtueel op stap gaan in de Tesco Extra in Watford.

 

De grootste Britse supermarktketen opende niet enkel in Watford een vernieuwde Tesco Extra, ook in Purley en Coventry werden nieuwe vestigingen geopend. De grootste verschillen tussen de drie winkels zitten in de out-of-home concepten die er beschikbaar zijn.

 

Zo kan je in Watford een koffiehoek van Harris + Hoole vinden, alsook een winkel van Giraffe, terwijl de Tesco in Coventry dan weer beschikt over een familierestaurant van Decks. De drie supermarkten moeten vooral dienen als testwinkels, waarmee Tesco onderzoekt hoe het zijn warenhuizen moet aanpassen aan de noden van de lokale bevolking.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top