Maaltijdenplatform Flavr haalt 450.000 euro op

Maaltijdenplatform Flavr haalt 450.000 euro op

Maaltijdenplatform Flavr haalt 450.000 euro op

Flavr, een online platform voor huisbereide maaltijden door hobbykoks, heeft zopas 450.000 euro opgehaald. Daarmee wil het platform een uitrol over heel Vlaanderen waarmaken.

“AirBNB voor hobbykoks”

Flavr is nog maar online sinds maart 2016, maar ‘faciliteerde’ in die enkele maanden naar eigen zeggen al de afhaling van zo’n 7.000 maaltijden bij 1.200 hobbykoks uit het Antwerpse en het Gentse. Het jonge bedrijfje, dat nog het best te omschrijven valt als een “AirBNB voor hobbykoks”, werd opgericht door Alexander Van Laer (25) en Moos Tits (28), twee ex-consultants van Accenture. Na een eerste kapitaalronde, goed voor zo’n 200.000 euro, heeft het duo nu 450.000 euro durfkapitaal opgehaald (Volta Ventures neemt daarbij het gros voor zijn rekening en krijgt meteen ook een zitje in de raad van bestuur van de start-up).

 

“Vanaf vandaag willen we onze service niet enkel in steden als Gent en Antwerpen en hun randgemeenten aanbieden, maar over heel Vlaanderen", zegt Van Laer. “We willen onze service nog verbeteren en ons bedrijf doen groeien met marketingcampagnes om ook in de kleinere gemeentes hobbychefs te rekruteren.” Het duo ziet veel potentieel buiten de grote steden: “In veel kleine gemeenten is er enkel keuze tussen frieten, pita of Chinees. Wij kunnen een alternatief zijn”, klinkt het overtuigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.