Maaltijdenplatform Flavr haalt 450.000 euro op

Maaltijdenplatform Flavr haalt 450.000 euro op

Maaltijdenplatform Flavr haalt 450.000 euro op

Flavr, een online platform voor huisbereide maaltijden door hobbykoks, heeft zopas 450.000 euro opgehaald. Daarmee wil het platform een uitrol over heel Vlaanderen waarmaken.

“AirBNB voor hobbykoks”

Flavr is nog maar online sinds maart 2016, maar ‘faciliteerde’ in die enkele maanden naar eigen zeggen al de afhaling van zo’n 7.000 maaltijden bij 1.200 hobbykoks uit het Antwerpse en het Gentse. Het jonge bedrijfje, dat nog het best te omschrijven valt als een “AirBNB voor hobbykoks”, werd opgericht door Alexander Van Laer (25) en Moos Tits (28), twee ex-consultants van Accenture. Na een eerste kapitaalronde, goed voor zo’n 200.000 euro, heeft het duo nu 450.000 euro durfkapitaal opgehaald (Volta Ventures neemt daarbij het gros voor zijn rekening en krijgt meteen ook een zitje in de raad van bestuur van de start-up).

 

“Vanaf vandaag willen we onze service niet enkel in steden als Gent en Antwerpen en hun randgemeenten aanbieden, maar over heel Vlaanderen", zegt Van Laer. “We willen onze service nog verbeteren en ons bedrijf doen groeien met marketingcampagnes om ook in de kleinere gemeentes hobbychefs te rekruteren.” Het duo ziet veel potentieel buiten de grote steden: “In veel kleine gemeenten is er enkel keuze tussen frieten, pita of Chinees. Wij kunnen een alternatief zijn”, klinkt het overtuigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.