Maaltijdplatform Flavr gooit handdoek in de ring

Maaltijdplatform Flavr gooit handdoek in de ring

Maaltijdplatform Flavr gooit handdoek in de ring

Het online platform voor huisbereide maaltijden door hobbykoks Flavr zet op 9 mei zijn activiteiten stop. De formule sloeg te weinig aan en bleek uiteindelijk niet rendabel, zo zeggen de oprichters.

 

Eten zelf ophalen

In november 2016 wisten oprichters Alexander Van Laer en Moos Tits nog 650.000 euro aan kapitaal op te halen voor hun online maaltijddienst Flavr, maar vanaf volgende week valt definitief het doek over de formule. Het platform slaagde er uiteindelijk niet in om voldoende geïnteresseerden aan te trekken, zo laten Moos en Van Laer weten via blogsite Medium. Ze moesten dan ook zowel koks als klanten warm maken en dat bleek op termijn te moeilijk.

 

Ook concurrentie voeren met maaltijdbezorgdiensten als Deliveroo was een zware opdracht, niet in het minst omdat Flavr geen bezorging aan huis aanbiedt en zo te weinig inspeelt op de vraag naar gebruiksgemak bij online bestellen: “Veel mensen vinden een maaltijd op voorhand bestellen en zelf gaan ophalen te veel van het goede,” zegt Van Laer. De afgelopen twee jaar kookten zo’n 5.000 chefs maaltijden die ze deelden met 20.000 klanten, maar rendabel werd Flavr nooit. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.