Maaltijdplatform Flavr gooit handdoek in de ring

Maaltijdplatform Flavr gooit handdoek in de ring

Maaltijdplatform Flavr gooit handdoek in de ring

Het online platform voor huisbereide maaltijden door hobbykoks Flavr zet op 9 mei zijn activiteiten stop. De formule sloeg te weinig aan en bleek uiteindelijk niet rendabel, zo zeggen de oprichters.

 

Eten zelf ophalen

In november 2016 wisten oprichters Alexander Van Laer en Moos Tits nog 650.000 euro aan kapitaal op te halen voor hun online maaltijddienst Flavr, maar vanaf volgende week valt definitief het doek over de formule. Het platform slaagde er uiteindelijk niet in om voldoende geïnteresseerden aan te trekken, zo laten Moos en Van Laer weten via blogsite Medium. Ze moesten dan ook zowel koks als klanten warm maken en dat bleek op termijn te moeilijk.

 

Ook concurrentie voeren met maaltijdbezorgdiensten als Deliveroo was een zware opdracht, niet in het minst omdat Flavr geen bezorging aan huis aanbiedt en zo te weinig inspeelt op de vraag naar gebruiksgemak bij online bestellen: “Veel mensen vinden een maaltijd op voorhand bestellen en zelf gaan ophalen te veel van het goede,” zegt Van Laer. De afgelopen twee jaar kookten zo’n 5.000 chefs maaltijden die ze deelden met 20.000 klanten, maar rendabel werd Flavr nooit. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.