Made in 030 opent pop-upwinkel met Utrechtse streekproducten | RetailDetail

Made in 030 opent pop-upwinkel met Utrechtse streekproducten

Made in 030 opent pop-upwinkel met Utrechtse streekproducten

In de pop-upwinkel van The Brand Store opent Made in 030 een winkel waar streekproducten uit Utrecht verkocht zullen worden.

Lokale producten promoten

Het platform werd eind vorig jaar gelanceerd en mag sindsdien rekenen op veel aandacht. "We wisten dat er veel aandacht was voor lokale producten, maar de animo voor Made in 030 was ver boven verwachting", aldus initiatiefnemer Joram Dees.

 

In de pop-upwinkel zullen producten van Brouwerij Maximus, Banketbakkerij Theo Blom, Mesjokke en De Tafel verkocht worden. Er is ook een postkaartenset te vinden met beroemde Utrechtse producten op. Alles staat dan ook in het teken van eten en drinken in de winkel die is geopend van 1 tot en met 14 april.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.