Managementwissel bij Savencia Benelux | RetailDetail

Managementwissel bij Savencia Benelux

Managementwissel bij Savencia Benelux
Savencia

Algemeen directeur Toni Di Renzo verlaat Savencia om een eigen onderneming op te richten. Hij wordt opgevolgd door Nicolas Gruener. 

Bekende kaasmerken

“Na meer dan negen jaar van spannende avonturen, heb ik besloten om de fantastische groep Savencia te verlaten om mijn eigen bedrijf op te starten”, zo meldt algemeen directeur Toni Di Renzo in een brief aan de klanten en partners van het bedrijf. 


Vanaf vandaag, 24 juli, neemt Nicolas Gruener de functie van algemeen directeur over bij Savencia Fromage & Dairy Benelux en bij Fromunion (Kaasmakerij Passendale). De Fransman heeft een ruime ervaring binnen de zuivelgroep. 


Savencia (voorheen gekend onder de naam Bongrain) is een belangrijke speler op de kaasmarkt met onder meer Caprice des Dieux, Chaumes, Chavroux, Coeur de Lion, Passendale en vele andere bekende kaasmerken. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.