Marcel Huizing nieuwe directeur voor Dirk | RetailDetail

Marcel Huizing nieuwe directeur voor Dirk

Marcel Huizing nieuwe directeur voor Dirk

Vanaf vandaag gaat Marcel Huizing aan de slag als de nieuwe directeur voor supermarktketen Dirk. Huizing kwam in 1996 in dienst bij de supermarktketen en bekleedde in die periode verschillende functies binnen het bedrijf.

"Logische stap"

"Een logische stap", zegt John Kruijssen, CEO van de overkoepelende keten Detailresult over de aanstelling van Huizing. "Tot nu was Marcel operationeel manager. En in die hoedanigheid heeft Marcel meer dan bewezen dat hij een organisatie kan leiden. Wij zijn met Dirk al een stap in de goede richting, maar met de aanstelling van Marcel vertrouwen wij erop nog verder te bouwen aan de professionalisering van de formule."

 

De nieuwe directeur volgt Steven van der Krogt op, die eind augustus liet verstaan dat hij vanaf 1 september het bedrijf zou verlaten. Van der Krogt was nog maar aan de slag sinds juni van vorig jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.