Mark Schneider is nieuwe CEO Nestlé | RetailDetail

Mark Schneider is nieuwe CEO Nestlé

Mark Schneider is nieuwe CEO Nestlé

Het Zwitserse voedingsbedrijf Nestlé heeft Ulf Mark Schneider aangeduid als nieuwe CEO. De huidige tompan van het Duitse Fresenius volgt vanaf het begin van volgend jaar Paul Bulcke op.

Eerste externe CEO in 100 jaar

De aanstelling van Schneider is een grote verrassing, omdat de man vrijwel geen ervaring heeft binnen de voedingsindustrie. Bovendien verwachtte vrijwel iedereen dat Nestlé iemand van binnen het bedrijf zou aanduiden als nieuwe CEO: zo circuleerden al de namen van Wan Ling Martello, Chris Johnson en Laurent Freixe, die allemaal een belangrijke functie uitoefenen binnen Nestlé. Schneider zal dan ook de eerste CEO van buiten het bedrijf zijn sinds 1922, toen bankier Louis Dapples werd aangeduid om het bedrijf te leiden nadat het een flink financieel verlies had geleden.

 

De aanstelling toont wel de hernieuwde interesse van Nestlé in gezondheid en goede voeding, aangezien Schneider heel wat ervaring heeft binnen de gezondheidssector. Schneider zal vanaf 1 september aan de slag gaan bij Nestlé en wordt op 1 januari 2017 officieel de CEO.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.