Marks & Spencer stopt met Simply Food bij BP | RetailDetail

Marks & Spencer stopt met Simply Food bij BP

Marks & Spencer stopt met Simply Food bij BP

Marks & Spencer gaat zijn zes Nederlandse vestigingen van Simply Food bij tankstations van BP sluiten, omdat de verkopen niet naar wens waren. BP wil wel zelf een assortiment brengen van de meest succesvolle producten.

Nederlander niet klaar voor concept

De eerste winkel van Simply Food bij BP opende zijn deuren twee jaar geleden, maar vanaf 12 oktober zal een eerste vestiging al terug omgevormd zijn naar een gewone BP-winkel. Vanaf 18 november zal het concept volledig verdwenen zijn.

 

"De eigen winkels van Marks & Spencer slaan hier goed aan en in Engeland is de samenwerking tussen BP en M&S heel goed, in 300 tankstations is het een groot succes. Natuurlijk zijn we teleurgesteld, er is veel geld en energie in de test gestoken. Maar dat risico loop je als je iets nieuws probeert. We kijken nu vooruit. We hebben waardevolle lessen geleerd en gaan deze informatie gebruiken voor de ontwikkeling van toekomstige plannen", zegt BP-woordvoerder Jacoline Poldervaart aan Out-of-home.

 

"In Nederland is men er nog niet aan toe om verse gemaksproducten op een dergelijke locatie te kopen. Hier draait het in tankshops nog hoofdzakelijk om impulsaankopen voor directe consumptie", voegt Niels Broekhof, woordvoerder van M&S daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.