Markthalconcept moet Real redden | RetailDetail

Markthalconcept moet Real redden

Markthalconcept moet Real redden
real,- SB-Warenhaus GmbH/Carlos Albuquerque

De slabakkende Duitse hypermarktketen van Metro Group onthulde vorige week een spectaculaire nieuwe winkelformule, die volop inzet op versbeleving en technologie. 

Miljoeneninvestering

‘Markthalle Krefeld’ staat er op de gevel, en pas daaronder in kleine letters: Real. Metro Group kondigt het nieuwe concept alvast met de nodige superlatieven aan als ‘de toekomst van het winkelen’. De markthal is onderdeel van een nieuwe strategie bij Real: "We wilden ons bestaande concept niet doen evolueren, maar iets totaal iets nieuws creëren, dat ongezien is in Duitsland”, zegt Henning Gieseke, die samen met Patrick Müller-Sarmiento de divisie Real leidt. “Daarom hebben we ook gekozen voor een nieuwe naam en een nieuw corporate design.”

 

Dat was ongetwijfeld nodig, want zoals wel meer hypermarkten staat Real al enkele jaren onder druk. De retailer wordt vaak beschreven als een ‘zorgenkind’ voor Metro. Deze volledig vernieuwde winkel, een miljoeneninvestering, moet dan ook de ommekeer inluiden en de blauwdruk vormen voor de toekomst van Real. Meer emotie, scherpere prijzen en meer belevenis, belooft de keten. Inspiratie vonden de toplui naar eigen zeggen in Japan en de Verenigde Staten. Al zou het ons niet verbazen als ze ook bij Carrefour in Bergen passeerden, want er zijn gelijkenissen. 

 

Versmarkt

Een uitgebreid horeca-aanbod staat centraal in de hypermarkt, die een verkoopoppervlakte heeft van 11.500 m². Shoppers vinden er een piazza met 110 zitplaatsen en een wintertuin met 70 plaatsen, waar ze ter plaatse kunnen eten. Het aanbod varieert met de seizoenen, de gerechten worden voor de ogen van de bezoekers bereid. Op de versmarkt is er keuze te over: saladebar, pizzeria, oesterbar, sushi, grill, vegetarisch, bio, een banketbakkerij, een koffiebranderij, een wijnbar…

 

Ook in non-food innoveert Markthalle Krefeld: de ‘Innovation Lounge’ presenteert de nieuwste digitale trends met de recentste smartphones, tablets, laptops, televisies en spelconsoles. Er is een fietswereld met herstelplaats en een afdeling ‘Mijn familie’, met alles voor de eerste levensjaren van je kind, van de zwangerschap tot de eerste schooldag. 

 

De hypermarkt zet zwaar in op service en nam daarom wel zeventig nieuwe medewerkers in dienst. Er is uiteraard gratis wifi, klanten kunnen contactloos betalen en het kasticket ontvangen ze desgewenst op hun smartphone. Vanaf volgend jaar krijgt de winkel ook een afhaaldienst, waar klanten de producten kunnen afhalen die ze op www.real-drive.de hebben besteld. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.