Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen | RetailDetail

Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen

Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen

Marley Spoon gaat ingrediënten voor maaltijden voortaan leveren in koelboxen die opnieuw kunnen worden gebruikt. De maaltijdbezorger ontwikkelde de boxen samen met PostNL.

Box gaat retour na afleveren  

De koelbox heeft duurzame koelelementen die de verse producten tijdens het vervoer op de juiste koeltemperatuur houden, meldt het bedrijf in een bericht. PostNL levert de verpakte ingrediënten en receptinformatie af en neemt de box en de koelelementen vervolgens mee retour naar het magazijn. Marley Spoon vervangt met de gekoelde boxen, die 300 tot 500 keer kunnen worden gebruikt, de huidige kartonnen dozen voor de bezorging van de ingredienten.

 

Met het bezorgen van ingrediënten in koelboxen verwacht Marley Spoon per jaar ruim 97.000 kilo papier te besparen. Dit bespaart jaarlijks zo’n 1600 bomen. PostNL ontwikkelde in de afgelopen jaren diverse koelboxen voor food- en maaltijdbezorging,  zowel voor meermalig als eenmalig gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.