Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen | RetailDetail

Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen

Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen

Marley Spoon gaat ingrediënten voor maaltijden voortaan leveren in koelboxen die opnieuw kunnen worden gebruikt. De maaltijdbezorger ontwikkelde de boxen samen met PostNL.

Box gaat retour na afleveren  

De koelbox heeft duurzame koelelementen die de verse producten tijdens het vervoer op de juiste koeltemperatuur houden, meldt het bedrijf in een bericht. PostNL levert de verpakte ingrediënten en receptinformatie af en neemt de box en de koelelementen vervolgens mee retour naar het magazijn. Marley Spoon vervangt met de gekoelde boxen, die 300 tot 500 keer kunnen worden gebruikt, de huidige kartonnen dozen voor de bezorging van de ingredienten.

 

Met het bezorgen van ingrediënten in koelboxen verwacht Marley Spoon per jaar ruim 97.000 kilo papier te besparen. Dit bespaart jaarlijks zo’n 1600 bomen. PostNL ontwikkelde in de afgelopen jaren diverse koelboxen voor food- en maaltijdbezorging,  zowel voor meermalig als eenmalig gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.