Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen

Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen

Marley Spoon gaat ingrediënten voor maaltijden voortaan leveren in koelboxen die opnieuw kunnen worden gebruikt. De maaltijdbezorger ontwikkelde de boxen samen met PostNL.

Box gaat retour na afleveren  

De koelbox heeft duurzame koelelementen die de verse producten tijdens het vervoer op de juiste koeltemperatuur houden, meldt het bedrijf in een bericht. PostNL levert de verpakte ingrediënten en receptinformatie af en neemt de box en de koelelementen vervolgens mee retour naar het magazijn. Marley Spoon vervangt met de gekoelde boxen, die 300 tot 500 keer kunnen worden gebruikt, de huidige kartonnen dozen voor de bezorging van de ingredienten.

 

Met het bezorgen van ingrediënten in koelboxen verwacht Marley Spoon per jaar ruim 97.000 kilo papier te besparen. Dit bespaart jaarlijks zo’n 1600 bomen. PostNL ontwikkelde in de afgelopen jaren diverse koelboxen voor food- en maaltijdbezorging,  zowel voor meermalig als eenmalig gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone kampt met dalende volumes

21/04/2017

De omzet van voedingsbedrijf Danone is in het eerste kwartaal van 2017 met 3% gestegen, maar daar tegenover stond wel dat het volume met 2,6% terugviel. Vooral de verkoop van zuivelproducten stelde teleur.

'App-restaurant' Pinchos komt naar Nederland

20/04/2017

De Zweedse formule Pinchos wil naar Nederland komen. Het concept draait rond een app, waarmee klanten hun tapas kunnen reserveren, bestellen en betalen.

Emté blijft onder verwachtingen binnen Sligro Food Group

20/04/2017

Ondanks een omzetstijging van bijna 6% bij de Sligro Food Group blijft supermarktketen Emté onder de verwachtingen van het bedrijf. De omzet van de supermarkten daalde dan ook licht in het eerste kwartaal.

Desinvesteringen drukken op omzet Nestlé

20/04/2017

De omzet van Nestlé is in het eerste kwartaal van 2017 met 0,4% gestegen naar 21 miljard Zwitserse frank (19,6 miljard euro). De autonome groei was wel 2,3%, maar die werd gedrukt door wisselkoerseffecten en desinvesteringen.

Azië doet Rémy Cointreau met 4% groeien

19/04/2017

Drankenproducent Rémy Cointreau heeft in het voorbije boekjaar, dat op 31 maart ten einde liep, zijn omzet met 4,2% zien groeien naar 1,09 miljard euro. Op organische basis was er zelfs sprake van een groei van 4,7%.

Weetabix krijgt nieuwe eigenaar

19/04/2017

Het Chinese Bright Food heeft ontbijtgranenfabrikant Weetabix verkocht aan het Amerikaanse Post Holdings. Dat krijgt nu 60% van de aandelen in handen, de overige 40% zitten bij de Chinese investeringsfirma Baring Private Equity Asia.

Back to top