Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen

Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen

Marley Spoon gaat ingrediënten voor maaltijden voortaan leveren in koelboxen die opnieuw kunnen worden gebruikt. De maaltijdbezorger ontwikkelde de boxen samen met PostNL.

Box gaat retour na afleveren  

De koelbox heeft duurzame koelelementen die de verse producten tijdens het vervoer op de juiste koeltemperatuur houden, meldt het bedrijf in een bericht. PostNL levert de verpakte ingrediënten en receptinformatie af en neemt de box en de koelelementen vervolgens mee retour naar het magazijn. Marley Spoon vervangt met de gekoelde boxen, die 300 tot 500 keer kunnen worden gebruikt, de huidige kartonnen dozen voor de bezorging van de ingredienten.

 

Met het bezorgen van ingrediënten in koelboxen verwacht Marley Spoon per jaar ruim 97.000 kilo papier te besparen. Dit bespaart jaarlijks zo’n 1600 bomen. PostNL ontwikkelde in de afgelopen jaren diverse koelboxen voor food- en maaltijdbezorging,  zowel voor meermalig als eenmalig gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top