Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen

Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen

Marley Spoon gaat ingrediënten voor maaltijden voortaan leveren in koelboxen die opnieuw kunnen worden gebruikt. De maaltijdbezorger ontwikkelde de boxen samen met PostNL.

Box gaat retour na afleveren  

De koelbox heeft duurzame koelelementen die de verse producten tijdens het vervoer op de juiste koeltemperatuur houden, meldt het bedrijf in een bericht. PostNL levert de verpakte ingrediënten en receptinformatie af en neemt de box en de koelelementen vervolgens mee retour naar het magazijn. Marley Spoon vervangt met de gekoelde boxen, die 300 tot 500 keer kunnen worden gebruikt, de huidige kartonnen dozen voor de bezorging van de ingredienten.

 

Met het bezorgen van ingrediënten in koelboxen verwacht Marley Spoon per jaar ruim 97.000 kilo papier te besparen. Dit bespaart jaarlijks zo’n 1600 bomen. PostNL ontwikkelde in de afgelopen jaren diverse koelboxen voor food- en maaltijdbezorging,  zowel voor meermalig als eenmalig gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

 Markthal Rotterdam valt opnieuw in de prijzen

24/05/2017

De Markthal Rotterdam valt opnieuw in de prijzen: nu is ze in Las Vegas uitgeroepen tot beste winkelcentrum ter wereld. Toch is het niet louter jubel in Rotterdam, want ondernemers kampen met tegenvallende resultaten.

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo

24/05/2017

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

Discount zet de toon in private label

23/05/2017

De 'emancipatie' van discountformules, in gang gezet door Lidl, heeft ook gevolgen voor de evolutie in private labelproducten. Van prijsbreker tot onderscheidend element in een formule die sterk leunt op eigen of fancy merken.

Rechtszaak Max Verstappen tegen Picnic afgewezen

22/05/2017

De rechtbank heeft een rechtszaak van F1-piloot Max Verstappen tegen online supermarkt Picnic afgewezen. Het management van de autocoureur had een schadevergoeding gevraagd vanwege een reclamefilmpje met een lookalike van Verstappen.

Vakbonden Jumbo plannen nog meer acties

22/05/2017

De vakbonden bij Jumbo zijn voorlopig nog niet van plan om de strijdbijl te begraven, nu de supermarktketen besloten heeft om niet langer te willen onderhandelen over een nieuwe cao. Ze kondigen zelfs nieuwe acties aan.

Lidl start webshop in China

22/05/2017

De Duitse supermarktketen Lidl heeft in China een eigen webshop opgericht. Net als vele andere Westerse bedrijven kiest het daarbij voor Tmall Global, het online platform van het Chinese Alibaba.

Back to top