Marqt op jacht naar snelle groei

Marqt op jacht naar snelle groei

De alternatieve supermarktketen Marqt gaat de komende jaren fors groeien. Het aantal vestigingen moet in anderhalf jaar worden uitgebouwd van de huidige vier naar vijftien. De keten blijft zich voorlopig wel nog enkel richten op de Randstad.

AB InBev investeert in alternatieve supermarkt

Begin dit jaar opende Marqt in Den Haag de eerste vestiging buiten Amsterdam en omgeving. Later dit jaar moeten daar twee winkels in Rotterdam, een vestiging in Amstelveen bijkomen. Ook komt er een derde winkel in Amsterdam. Voor 2013 heeft Marqt de ambitie nog zeven nieuwe winkels te openen, waardoor het totaal op vijftien moet komen.

 

Marqt mikt op klanten die niet tevreden zijn over het aanbod in de reguliere supermarkten, maar die ook geen tijd of zin hebben om verschillende speciaalzaken af te gaan. In de formule worden producent en klant rechtstreeks samengebracht. In februari van dit jaar kregen de groeiplannen van de formule vleugels door een investering van het Belgische Verlinvest, het investeringsfonds van de oprichtersfamilie achter brouwerijgigant AB InBev.

 

De ambitie voor de langere termijn is om tot twintig vestigingen te komen. Volgens Meike Beerens heeft de keten met relatief hoge prijzen weinig last van de crisis. "Het gaat om kwaliteit. Die overleeft altijd", zegt ze. Marqt werd in 2008 door Quirijn Bolle opgericht.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour volgende overnameprooi Amazon?

26/09/2017

Volgens groeiende geruchten aast Amazon na de overname van Whole Foods ook op Carrefour. Het aandeel van de Franse distributiegroep was alvast meteen het sterkst stijgende hoofdfonds op de beurs van Parijs.

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Back to top