Marqt op jacht naar snelle groei

Marqt op jacht naar snelle groei

De alternatieve supermarktketen Marqt gaat de komende jaren fors groeien. Het aantal vestigingen moet in anderhalf jaar worden uitgebouwd van de huidige vier naar vijftien. De keten blijft zich voorlopig wel nog enkel richten op de Randstad.

AB InBev investeert in alternatieve supermarkt

Begin dit jaar opende Marqt in Den Haag de eerste vestiging buiten Amsterdam en omgeving. Later dit jaar moeten daar twee winkels in Rotterdam, een vestiging in Amstelveen bijkomen. Ook komt er een derde winkel in Amsterdam. Voor 2013 heeft Marqt de ambitie nog zeven nieuwe winkels te openen, waardoor het totaal op vijftien moet komen.

 

Marqt mikt op klanten die niet tevreden zijn over het aanbod in de reguliere supermarkten, maar die ook geen tijd of zin hebben om verschillende speciaalzaken af te gaan. In de formule worden producent en klant rechtstreeks samengebracht. In februari van dit jaar kregen de groeiplannen van de formule vleugels door een investering van het Belgische Verlinvest, het investeringsfonds van de oprichtersfamilie achter brouwerijgigant AB InBev.

 

De ambitie voor de langere termijn is om tot twintig vestigingen te komen. Volgens Meike Beerens heeft de keten met relatief hoge prijzen weinig last van de crisis. "Het gaat om kwaliteit. Die overleeft altijd", zegt ze. Marqt werd in 2008 door Quirijn Bolle opgericht.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Delhaize herschikt directiecomité

15/01/2018

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

Back to top