Marqt op jacht naar snelle groei | RetailDetail

Marqt op jacht naar snelle groei

Marqt op jacht naar snelle groei

De alternatieve supermarktketen Marqt gaat de komende jaren fors groeien. Het aantal vestigingen moet in anderhalf jaar worden uitgebouwd van de huidige vier naar vijftien. De keten blijft zich voorlopig wel nog enkel richten op de Randstad.

AB InBev investeert in alternatieve supermarkt

Begin dit jaar opende Marqt in Den Haag de eerste vestiging buiten Amsterdam en omgeving. Later dit jaar moeten daar twee winkels in Rotterdam, een vestiging in Amstelveen bijkomen. Ook komt er een derde winkel in Amsterdam. Voor 2013 heeft Marqt de ambitie nog zeven nieuwe winkels te openen, waardoor het totaal op vijftien moet komen.

 

Marqt mikt op klanten die niet tevreden zijn over het aanbod in de reguliere supermarkten, maar die ook geen tijd of zin hebben om verschillende speciaalzaken af te gaan. In de formule worden producent en klant rechtstreeks samengebracht. In februari van dit jaar kregen de groeiplannen van de formule vleugels door een investering van het Belgische Verlinvest, het investeringsfonds van de oprichtersfamilie achter brouwerijgigant AB InBev.

 

De ambitie voor de langere termijn is om tot twintig vestigingen te komen. Volgens Meike Beerens heeft de keten met relatief hoge prijzen weinig last van de crisis. "Het gaat om kwaliteit. Die overleeft altijd", zegt ze. Marqt werd in 2008 door Quirijn Bolle opgericht.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.