Marqt test nieuwe formule

Marqt test nieuwe formule

Supermarktketen Marqt gaat op het Gelderlandplein in Amsterdam een nieuw concept testen, dat het dure imago van de keten moet helpen afschudden. Ze gaat daarbij de focus leggen op dagelijkse boodschappen, die prominenter aanwezig zullen zijn dan in de andere filialen.

Duurzame groei

De exclusievere producten blijven hun plaats hebben, maar zullen minder in het oog springen. De prijzen zullen daarbij niet zakken: Marqt zegt immers tegen kostprijs te verkopen en dat de prijzen enkel omlaag kunnen als de kostprijs ook zakt. "Winst maken is nodig voor een duurzame groei. Maar winst zal nooit gemaakt worden ten koste van anderen en is geen doel op zichzelf. Kwaliteit en prijs gaan hand in hand", zegt directeur Meike Beeren aan het Parool.

 

Het bedrijf stelt dat het de strategiewijziging niet betekent dat Marqt niet slaagt in zijn opzet om mensen anders te laten eten. Volgens Beeren dragen alle acht vestigingen bij aan een positief bedrijfsresultaat en is het geheel bijna winstgevend.

Tags: