Marqt test nieuwe formule | RetailDetail

Marqt test nieuwe formule

Marqt test nieuwe formule

Supermarktketen Marqt gaat op het Gelderlandplein in Amsterdam een nieuw concept testen, dat het dure imago van de keten moet helpen afschudden. Ze gaat daarbij de focus leggen op dagelijkse boodschappen, die prominenter aanwezig zullen zijn dan in de andere filialen.

Duurzame groei

De exclusievere producten blijven hun plaats hebben, maar zullen minder in het oog springen. De prijzen zullen daarbij niet zakken: Marqt zegt immers tegen kostprijs te verkopen en dat de prijzen enkel omlaag kunnen als de kostprijs ook zakt. "Winst maken is nodig voor een duurzame groei. Maar winst zal nooit gemaakt worden ten koste van anderen en is geen doel op zichzelf. Kwaliteit en prijs gaan hand in hand", zegt directeur Meike Beeren aan het Parool.

 

Het bedrijf stelt dat het de strategiewijziging niet betekent dat Marqt niet slaagt in zijn opzet om mensen anders te laten eten. Volgens Beeren dragen alle acht vestigingen bij aan een positief bedrijfsresultaat en is het geheel bijna winstgevend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.