Mars gaat meer natuurlijke ingrediënten gebruiken | RetailDetail

Mars gaat meer natuurlijke ingrediënten gebruiken

Mars gaat meer natuurlijke ingrediënten gebruiken

Chocoladeproducent Mars heeft laten weten dat het in de toekomst alle artificiële kleurstoffen gaat bannen uit zijn snoep. Het wil zo tegemoet komen aan de vraag voor meer natuurlijke ingrediënten, die steeds harder klinkt bij de consument.

 

Op vraag van de consument

“Artificiële kleurstoffen vormen geen bedreiging voor de gezondheid of veiligheid van de mens, maar consumenten vragen voedingsproducten vandaag om meer natuurlijke ingrediënten te gebruiken”, zegt een woordvoerder van Mars aan The Mirror.

 

Mars zegt dat het nu samen met leveranciers zal werken aan een natuurlijke manier om de huidige kleuren van de producten ook in de toekomst te kunnen behouden.

 

Ook Nestle liet vorig jaar al verstaan dat het artificiële kleurstoffen ging verwijderen uit meer dan 250 producten van het bedrijf. Het was toen het eerste grote snoepbedrijf dat de stoffen bande uit zijn producten.

 

Uit een onderzoek is eerder al gebleken dat de kleurstoffen kunnen bijdragen tot hyperactiviteit bij jonge kinderen. Daarom moet er al een waarschuwing staan op producten die bepaalde kleurstoffen bevatten, waarvan wordt gedacht dat ze een negatief effect kunnen hebben op kinderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.