Mars gaat voor minder zoete huisstijl

Mars lanceert een nieuwe slogan en huisstijl: de FMCG-fabrikant kiest voor een nieuwe visuele identiteit, die de wereld duidelijk moet maken dat de groep meer doet dan alleen snoep maken. Ook duurzaamheid moet een voorname rol gaan spelen.

 

Ook dierenvoeding en rijst

Zoals zovelen tegenwoordig, streeft Mars naar een gezonder en ethischer imago. De groep achter snoeprepen zoals Snickers en Twix kiest daarom voor een nieuwe huisstijl, inclusief een nieuw logo en een nieuwe missieverklaring. De tagline "Tomorrow starts today" zal voortaan op alle communicatie te zien zijn en het vroegere blauwe letterlogo wordt ingeruild voor blokletters met blauw en groen.

 

Mars wil op die manier ook nog duidelijker maken dat het niet alleen snoepgoed produceert, maar evengoed dierenvoeding (onder andere Pedigree en Whiskas, rijst (Uncle Ben’s) en zelfs een lijn van voedingssupplementen op basis van cacaoflavanolen (CocoaVia).

 

"Tomorrow starts today"

De fabrikant zegt te streven naar “een verschil maken” in de wereld, met een focus op maatschappelijke kwesties zoals klimaatverandering en arbeidsomstandigheden. CEO Grant Reid zei op de Twitter-account van Mars dat de nieuwe merkvisie er is om het merk uit te dagen om zaken te doen op een manier die voordelen oplevert voor zowel het bedrijf als de maatschappij.

 

Duurzaamheids- en strategisch directeur Andy Pharoah zegt aan Adweek dan weer dat de nieuwe huisstijl voortkomt uit “de zeer sterke overtuiging dat als Mars succesvol wil zijn op de lange termijn, het bedrijf net zo gedifferentieerd moet zijn als zijn individuele bedrijfseenheden en merken”.