Mars neemt kauwgomproducent Wrigley helemaal in handen | RetailDetail

Mars neemt kauwgomproducent Wrigley helemaal in handen

Mars neemt kauwgomproducent Wrigley helemaal in handen

De Amerikaanse snoepfabrikant Mars heeft nu ook de aandelen van Wrigley overgenomen die in handen waren van Warren Buffett. Het brengt nu al zijn chocolade- en kauwgommerken samen onder één dak.

Nieuwe divisie Mars Wrigley Confectionery

Berkshire Hathaway, het investeringsfonds van Warren Buffett, investeerde in 2008 2,1 miljard dollar (net geen twee miljard euro), toen Mars Wrigley overnam voor 23 miljard dollar (21 miljard euro). Door de overname ontstond de grootste snoepfabrikant ter wereld, met merken als Snickers, Mars en Skittles.

 

Tot nu toe werden alle niet-chocolademerken van Mars bestuurd via Wrigley, maar met de overname van de aandelen van Warren Buffett creëert Mars de nieuwe divisie Mars Wrigley Confectionery, waarbij alle snoepmerken worden samengebracht.

 

Voorlopig blijven de twee afdelingen wel los van elkaar functioneren. Mars wil de twee bedrijven in de loop van 2017 samen brengen. Martin Radvan, de huidige topman bij Wrigley, zal de leiding krijgen over Mars Wrigley Confectionery.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.