Match op de De Keyserlei sluit de deuren | RetailDetail

Match op de De Keyserlei sluit de deuren

Match op de De Keyserlei sluit de deuren

Het filiaal van supermarktketen Match op de De Keyserlei in Antwerpen sluit op 17 december de deuren. De vestiging was te vinden onder bioscoop UGC, maar de verkoopcijfers waren al van de opening enkele jaren geleden niet goed.

Moeilijk bereikbaar

“Het is een jammere beslissing”, reageert Sabine Muller, woordvoerster van supermarktketen Match. “Maar de cijfers waren niet goed. We hebben doorheen de jaren alles geprobeerd om de verkoopcijfers op te krikken. Dat is helaas niet gelukt. Een winkel sluiten is nooit goed nieuws, maar het was de enige oplossing.”

 

Voor de slechte prestaties zijn er volgens Match een aantal factoren: de winkel ligt in de kelder van het gebouw, waardoor die vrijwel niet zichtbaar is voor voorbijgangers. Bovendien is er heel wat concurrentie van supermarkten in de buurt.

 

De supermarkt blijft nog tot 17 december geopend, waarbij wordt geprobeerd om zoveel mogelijk van de voorraad nog verkocht te krijgen. Daarom zullen er de laatste dagen grote kortingen gegeven worden op alles wat nog in de winkel te vinden is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.