Match op de De Keyserlei sluit de deuren | RetailDetail

Match op de De Keyserlei sluit de deuren

Match op de De Keyserlei sluit de deuren

Het filiaal van supermarktketen Match op de De Keyserlei in Antwerpen sluit op 17 december de deuren. De vestiging was te vinden onder bioscoop UGC, maar de verkoopcijfers waren al van de opening enkele jaren geleden niet goed.

Moeilijk bereikbaar

“Het is een jammere beslissing”, reageert Sabine Muller, woordvoerster van supermarktketen Match. “Maar de cijfers waren niet goed. We hebben doorheen de jaren alles geprobeerd om de verkoopcijfers op te krikken. Dat is helaas niet gelukt. Een winkel sluiten is nooit goed nieuws, maar het was de enige oplossing.”

 

Voor de slechte prestaties zijn er volgens Match een aantal factoren: de winkel ligt in de kelder van het gebouw, waardoor die vrijwel niet zichtbaar is voor voorbijgangers. Bovendien is er heel wat concurrentie van supermarkten in de buurt.

 

De supermarkt blijft nog tot 17 december geopend, waarbij wordt geprobeerd om zoveel mogelijk van de voorraad nog verkocht te krijgen. Daarom zullen er de laatste dagen grote kortingen gegeven worden op alles wat nog in de winkel te vinden is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.