Hellmann’s mayonaise opent eigen deli in Antwerpen | RetailDetail

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen
Foto: Unilever

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

 

The Big Apple zes weken in ’t Stad

De pop-up moet de “food culture van The Big Apple” naar ’t Stad brengen, met de typische gerechten en het interieur van deli’s zoals je die in de Verenigde Staten aantreft. Sinds de opening van Katz’s Deli in 1888 zijn deli’s en hun gerechten, zoals een pastramisandwich, klassiekers in New York. Ook Unilevers mayonaisemerk Hellmann’s heeft er zijn origines: in het begin van de twintigste eeuw opende de Duitser Richard Hellmann zijn eigen deli, waar hij sandwiches met zelfgemaakte mayonaise serveerde.

 

Die roots wil Unilever nu laten herbeleven met een pop-upbar, die van 20 april tot en met 3 juni 2018 openblijft. Consumenten kunnen er burgers, salades en ‘sandwiches’ krijgen, waaronder deli-klassiekers zoals een Reuben Sandwich (met pastrami en ‘thousand island’-dressing), Waldorf-salade of ‘Salmon cream cheese’-bagel. Bezoekers kunnen er ook zowel ter plaatse eten als gerechten naar huis meenemen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.