Hellmann’s mayonaise opent eigen deli in Antwerpen | RetailDetail

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen
Foto: Unilever

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

 

The Big Apple zes weken in ’t Stad

De pop-up moet de “food culture van The Big Apple” naar ’t Stad brengen, met de typische gerechten en het interieur van deli’s zoals je die in de Verenigde Staten aantreft. Sinds de opening van Katz’s Deli in 1888 zijn deli’s en hun gerechten, zoals een pastramisandwich, klassiekers in New York. Ook Unilevers mayonaisemerk Hellmann’s heeft er zijn origines: in het begin van de twintigste eeuw opende de Duitser Richard Hellmann zijn eigen deli, waar hij sandwiches met zelfgemaakte mayonaise serveerde.

 

Die roots wil Unilever nu laten herbeleven met een pop-upbar, die van 20 april tot en met 3 juni 2018 openblijft. Consumenten kunnen er burgers, salades en ‘sandwiches’ krijgen, waaronder deli-klassiekers zoals een Reuben Sandwich (met pastrami en ‘thousand island’-dressing), Waldorf-salade of ‘Salmon cream cheese’-bagel. Bezoekers kunnen er ook zowel ter plaatse eten als gerechten naar huis meenemen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.