McCain neemt meerderheid Van Geloven over | RetailDetail

McCain neemt meerderheid Van Geloven over

McCain neemt meerderheid Van Geloven over

McCain Foods en Towerbrook Capital Partners hebben een overeenkomst gesloten over de verkoop van een meerderheidsbelang van diepvriesvoedingsproducent Van Geloven. Towerbrook blijft wel aandeelhouder en zal de expansieplannen verder ondersteunen.

 

“Aanvulling op strategie”

Van Geloven produceert verschillende bekende diepvriesmerken, zoals Mora, Hebro en De Bourgondiër. Daarnaast heeft het een aantal private labels, die het produceert voor klanten in de retail en de foodservice. In 2015 haalde het bedrijf een omzet van 197 miljoen euro.

 

“We vinden het geweldig om te gaan samenwerken met McCain. De wereldwijde schaalgrootte van McCain en haar deskundigheid op het gebied van diepvriesproducten zal niet alleen onze positie in de Benelux versterken, maar ook onze internationale groei versnellen naar een Europees platform. Met de steun van McCain en TowerBrook zal onze business substantieel kunnen blijven groeien, dankzij voortdurende productinnovatie en marktexpansie”, zegt Peter Doodeman, CEO van Van Geloven.

 

“Hoewel Van Geloven als een zelfstandig bedrijf zal functioneren binnen de McCain Group, vormt deze acquisitie echt een aanvulling op onze strategie voor groei binnen onze Europese markten. De toonaangevende merken en producten van Van Geloven bieden ons een fantastische kans onze overall marktpositie in de ‘appetizer’- en snacksmarkt in Europa te versterken”, voegt Dirk van de Put, CEO van McCain daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.