MCD komt met nieuwe generatie winkels

MCD komt met nieuwe generatie winkels
Supermarktketen MCD gaat de formule vernieuwen. De eerste winkel van de nieuwe generatie gaat half november open in Sliedrecht, daarna moet de formule snel worden uitgerold naar andere vestigingen.

"Formule van binnenuit vernieuwd"

Dat meldt supermarktblad Levensmiddelenkrant. Samen met een bureau is anderhalf jaar gewerkt aan de formule, nadat het uiterlijk van de winkels in 2010 ook al onder handen was genomen. "In 2010 keken we vooral naar de verpakking van de winkel, nu hebben we meer naar de inhoud gekeken en de formule van binnenuit vernieuwd", zegt Klaas Boon van groothandel Boon, de eigenaar van de MCD-formule, tegen het blad.



Boon ontkent overigens dat de formulenaam zelf wordt veranderd in Bonusmarkt, maar wil ook niet bevestigen of de naam MCD gehandhaafd blijft. Volgens Boon zal alles in november vanzelf duidelijk worden.

 

De supermarkteigenaar zegt ook dat de de huidige winkels het goed doen, met een autonome omzetgroei van 5 procent tot nu toe dit jaar. Dit is boven de door de verschillende marktonderzoekers gemelde marktgroei. MCD werkt overigens veel met ondernemers. Volgens Boon zijn zij vroeg bij de ontwikkeling van de formule betrokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top