MCD komt met nieuwe generatie winkels

MCD komt met nieuwe generatie winkels
Supermarktketen MCD gaat de formule vernieuwen. De eerste winkel van de nieuwe generatie gaat half november open in Sliedrecht, daarna moet de formule snel worden uitgerold naar andere vestigingen.

"Formule van binnenuit vernieuwd"

Dat meldt supermarktblad Levensmiddelenkrant. Samen met een bureau is anderhalf jaar gewerkt aan de formule, nadat het uiterlijk van de winkels in 2010 ook al onder handen was genomen. "In 2010 keken we vooral naar de verpakking van de winkel, nu hebben we meer naar de inhoud gekeken en de formule van binnenuit vernieuwd", zegt Klaas Boon van groothandel Boon, de eigenaar van de MCD-formule, tegen het blad.



Boon ontkent overigens dat de formulenaam zelf wordt veranderd in Bonusmarkt, maar wil ook niet bevestigen of de naam MCD gehandhaafd blijft. Volgens Boon zal alles in november vanzelf duidelijk worden.

 

De supermarkteigenaar zegt ook dat de de huidige winkels het goed doen, met een autonome omzetgroei van 5 procent tot nu toe dit jaar. Dit is boven de door de verschillende marktonderzoekers gemelde marktgroei. MCD werkt overigens veel met ondernemers. Volgens Boon zijn zij vroeg bij de ontwikkeling van de formule betrokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top