MCD komt met nieuwe generatie winkels | RetailDetail

MCD komt met nieuwe generatie winkels

MCD komt met nieuwe generatie winkels
Supermarktketen MCD gaat de formule vernieuwen. De eerste winkel van de nieuwe generatie gaat half november open in Sliedrecht, daarna moet de formule snel worden uitgerold naar andere vestigingen.

"Formule van binnenuit vernieuwd"

Dat meldt supermarktblad Levensmiddelenkrant. Samen met een bureau is anderhalf jaar gewerkt aan de formule, nadat het uiterlijk van de winkels in 2010 ook al onder handen was genomen. "In 2010 keken we vooral naar de verpakking van de winkel, nu hebben we meer naar de inhoud gekeken en de formule van binnenuit vernieuwd", zegt Klaas Boon van groothandel Boon, de eigenaar van de MCD-formule, tegen het blad.



Boon ontkent overigens dat de formulenaam zelf wordt veranderd in Bonusmarkt, maar wil ook niet bevestigen of de naam MCD gehandhaafd blijft. Volgens Boon zal alles in november vanzelf duidelijk worden.

 

De supermarkteigenaar zegt ook dat de de huidige winkels het goed doen, met een autonome omzetgroei van 5 procent tot nu toe dit jaar. Dit is boven de door de verschillende marktonderzoekers gemelde marktgroei. MCD werkt overigens veel met ondernemers. Volgens Boon zijn zij vroeg bij de ontwikkeling van de formule betrokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.