McDonald’s breekt na veertig jaar met Heinz | RetailDetail

McDonald’s breekt na veertig jaar met Heinz

McDonald’s breekt na veertig jaar met Heinz

Een langlopend huwelijk in de fastfoodwereld is op de klippen gelopen: McDonald's heeft Heinz de deur gewezen en dat om een vrij bizarre reden. Sinds kort wordt Heinz geleid door voormalig topman van Burger King Bernardo Hees, en dat zagen ze bij McDonald's niet zitten.

Overname en nieuwe CEO

Eerder dit jaar is Heinz overgenomen door Berkshire Hathaway, het investeringsfonds van Warren Buffett, en het Braziliaanse 3G. Eén van hun eerste wapenfeiten was het aanstellen van een nieuwe CEO en dat werd Bernardo Hees, die voorheen aan de slag was als topman bij Burger King.

 

Dat vonden ze bij McDonald's aanleiding genoeg om de wereldwijde contracten met Heinz op te zeggen. "Als gevolg van de recente wijzigingen in het management bij Heinz hebben we besloten om op termijn over te stappen naar andere aanbieders", stelt McDonald's in een verklaring. "We hebben met Heinz gesproken en zijn van plan om er samen voor te zorgen dat de overgang ordelijk verloopt." Heinz wenste niet te reageren op de bekendmaking van McDonald's.

 

Heinz was in 1973 al zijn contracten met McDonald's in de Verenigde Staten verloren, nadat het er niet in slaagde om bepaalde doelen op vlak van levering te halen, voornamelijk omdat het na een slechte tomatenoogst voorrang gaf aan de verkoop aan supermarkten. Nu verliest het dus ook de andere contracten met McDonald's. Heinz blijft wel leveren aan Burger King.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.