McDonald’s breekt na veertig jaar met Heinz | RetailDetail

McDonald’s breekt na veertig jaar met Heinz

McDonald’s breekt na veertig jaar met Heinz

Een langlopend huwelijk in de fastfoodwereld is op de klippen gelopen: McDonald's heeft Heinz de deur gewezen en dat om een vrij bizarre reden. Sinds kort wordt Heinz geleid door voormalig topman van Burger King Bernardo Hees, en dat zagen ze bij McDonald's niet zitten.

Overname en nieuwe CEO

Eerder dit jaar is Heinz overgenomen door Berkshire Hathaway, het investeringsfonds van Warren Buffett, en het Braziliaanse 3G. Eén van hun eerste wapenfeiten was het aanstellen van een nieuwe CEO en dat werd Bernardo Hees, die voorheen aan de slag was als topman bij Burger King.

 

Dat vonden ze bij McDonald's aanleiding genoeg om de wereldwijde contracten met Heinz op te zeggen. "Als gevolg van de recente wijzigingen in het management bij Heinz hebben we besloten om op termijn over te stappen naar andere aanbieders", stelt McDonald's in een verklaring. "We hebben met Heinz gesproken en zijn van plan om er samen voor te zorgen dat de overgang ordelijk verloopt." Heinz wenste niet te reageren op de bekendmaking van McDonald's.

 

Heinz was in 1973 al zijn contracten met McDonald's in de Verenigde Staten verloren, nadat het er niet in slaagde om bepaalde doelen op vlak van levering te halen, voornamelijk omdat het na een slechte tomatenoogst voorrang gaf aan de verkoop aan supermarkten. Nu verliest het dus ook de andere contracten met McDonald's. Heinz blijft wel leveren aan Burger King.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.