McDonald’s Hoorn start met McCafé en Salad Bar | RetailDetail

McDonald’s Hoorn start met McCafé en Salad Bar

McDonald’s Hoorn start met McCafé en Salad Bar
Shutterstock

McDonald’s Hoorn is als eerste Nederlandse vestiging van start gegaan met McCafé en Salad Bar. Beide concepten worden ook uitgerold naar andere McDonald’s-vestigingen in Nederland.

 

Ook burgers

Klanten kunnen bij een aparte balie in het restaurant - het zogeheten McCafé - koffie bestellen met een croissant, cheesecake of brownie erbij. Bij de Salad Bar met easy-orderkiosk kunnen klanten hun eigen salade vers laten samenstellen en naar wens aanvullen met kip en spek. Klanten kunnen hun salade vervolgens meenemen of aan tafel laten serveren.

 

Klanten kunnen bij de vestiging in Hoorn sinds eind oktober ook zelf hun burger samenstellen. Met de concepten wil de formule gasten de keuze bieden om ingrediënten toe te voegen tegen een vaste meerprijs.  

 

Het zijn stappen in het personaliseren van producten bij McDonald’s, liet topman van McDonald’s Nederland Manu Steijart eerder weten. “De Nederlandse gast wil steeds vaker genieten van producten die hij kan aanpassen aan eigen smaak en voorkeur”.

 

Uitrol volgt  

De Nederland topman van McDonald’s gaf eerder al aan dat er plannen zijn om met McCafe en Salad Bar nog een pilot te starten in Barneveld, Vlaardingen en Amsterdam Zuidoost. Ruim tachtig procent van de 245 restaurants is nadien ook geschikt voor een uitrol van deze concepten, aldus algemeen directeur Manu Steijart onlangs.

 

De twee internationale concepten zijn bij McDonald’s in andere landen al langer bekend. McCafé is in diverse Europese landen ingevoerd, de Salad Bar is vooralsnog onderdeel van McDonald’s-restaurants in Frankrijk.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.