McDonald’s lanceert vegetarisch menu | RetailDetail

McDonald’s lanceert vegetarisch menu

McDonald’s lanceert vegetarisch menu

Fastfoodketen McDonald's wil met vegetariërs een nieuwe markt aanboren en lanceert daarom een aantal producten die kip vervangen door vleesvervangers.

Op basis van magere melk

Er komen dus geen nieuwe hamburgers op het menu van McDonald’s. Wel worden er een aantal versies aangepast voor vegetariërs, waarbij kip dus wordt vervangen door een vleesvervanger op basis van magere melk. Onder meer de drie wraps met kip en de McChicken krijgen ook een vegetarische variant. Met het nieuwe assortiment zegt McDonald’s België "nog beter te willen inspelen op de vraag van de consument".

 

De vegetarische varianten zullen trouwens even veel kosten als het originele recept van de hamburger of de wrap en zijn onmiddellijk beschikbaar in alle 76 restaurants van McDonald’s in België. Ook in andere landen heeft McDonald’s al aandacht geschonken aan vegetariërs: zo is er Nederland al langer een speciale veggie burger te vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.