McDonald’s lanceert vegetarisch menu | RetailDetail

McDonald’s lanceert vegetarisch menu

McDonald’s lanceert vegetarisch menu

Fastfoodketen McDonald's wil met vegetariërs een nieuwe markt aanboren en lanceert daarom een aantal producten die kip vervangen door vleesvervangers.

Op basis van magere melk

Er komen dus geen nieuwe hamburgers op het menu van McDonald’s. Wel worden er een aantal versies aangepast voor vegetariërs, waarbij kip dus wordt vervangen door een vleesvervanger op basis van magere melk. Onder meer de drie wraps met kip en de McChicken krijgen ook een vegetarische variant. Met het nieuwe assortiment zegt McDonald’s België "nog beter te willen inspelen op de vraag van de consument".

 

De vegetarische varianten zullen trouwens even veel kosten als het originele recept van de hamburger of de wrap en zijn onmiddellijk beschikbaar in alle 76 restaurants van McDonald’s in België. Ook in andere landen heeft McDonald’s al aandacht geschonken aan vegetariërs: zo is er Nederland al langer een speciale veggie burger te vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.