McDonald’s wil 40 nieuwe vestigingen in België | RetailDetail

McDonald’s wil 40 nieuwe vestigingen in België

McDonald’s wil 40 nieuwe vestigingen in België
Shutterstock

Fastfoodketen McDonald’s wil de komende vijf jaar maar liefst 40 nieuwe vestigingen openen in België, wat ongeveer de helft is van het huidige aantal. Zo moeten er 2000 banen bijkomen.

 

Meer franchisenemers, minder zwerfafval

Het nieuws over de expansie komt er een dag voor McDonald’s in België zijn veertigste verjaardag viert. Momenteel telt de keten tachtig Belgische vestigingen, die worden uitgebaat door 24 franchisenemers. Samen stellen ze 4.500 mensen tewerk.

 

Dat aantal moet dus binnenkort flink oplopen: “Telkens als we een nieuw restaurant openen, is dat goed voor minstens 40 nieuwe banen. Daarnaast gaan ook alle vernieuwingen die we doorvoeren, gepaard met nieuwe aanwervingsmogelijkheden”, aldus algemeen directeur Stephan de Brouwer van McDonald’s België. De totale investering komt neer op een bedrag van ongeveer 160 miljoen euro. Er komen ook al minstens twee nieuwe franchisenemers bij.

 

Naast de nieuwe vestigingen wil McDonald’s de komende jaren de hoeveelheid zwerfaval die het veroorzaakt met 20% verminderen. Het zal daarbij niet enkel klanten en werknemers sensibiliseren, maar ook samenwerken met de gemeentes en zelf de buurt opruimen. “McDonald’s heeft in België van meet af aan een beleid gevoerd dat gericht is op duurzame ontwikkeling”, aldus De Brouwer daarover.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.