McDonald's wil in VS scoren met Nederlandse producten | RetailDetail

McDonald's wil in VS scoren met Nederlandse producten

McDonald's wil in VS scoren met Nederlandse producten

McDonald’s wil in de Verenigde Staten scoren met Nederlandse producten als Goudse kaas en boerenkool. De kenmerkende producten staan sinds kort op het menu bij zestig vestigingen van McDonald’s.

 

Boerenkool als ontbijt

McDonald’s voegt de bekende Gouda-kaas toe aan het menu met tot nu toe vooral binnenlandse kaasproducten, zoals cheddar, Monterey Jack en plakjes “American Cheese”.

 

Ook boerenkool is sinds twee maanden als ontbijt bij McDonalds verkrijgbaar. De klant kan er een maaltijd met boerenkool, kalkoenworstjes en gebakken eiwit krijgen.

 

Hippe modegroente

Boerenkool ('kale') is sinds enkele jaren zeer populair in Amerika. Onze nationale wintergroente geldt er als modegroente en hippe superfood. Amerikanen doen er van alles met boerenkool, behalve serveren als traditionele stamppot.

 

De fastfoodketen wil zich met de Nederlandse producten in de zwaar concurrererende Amerikaanse fastfoodmarkt profileren als verrassend, eigentijds en gezond.

 

De winsten van McDonald’s staan immers vooral in de VS onder druk. Topman Steve Easterbrook presenteerde in mei een plan om het bedrijf modern en vooruitstrevend te maken. De keten wil tevens het menu voor de franchisehouders beter hanteerbaar maken. Zij hebben te maken met stijgende kosten vanwege de vele onderdelen van het menu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.