McDonald's wil in VS scoren met Nederlandse producten | RetailDetail

McDonald's wil in VS scoren met Nederlandse producten

McDonald's wil in VS scoren met Nederlandse producten

McDonald’s wil in de Verenigde Staten scoren met Nederlandse producten als Goudse kaas en boerenkool. De kenmerkende producten staan sinds kort op het menu bij zestig vestigingen van McDonald’s.

 

Boerenkool als ontbijt

McDonald’s voegt de bekende Gouda-kaas toe aan het menu met tot nu toe vooral binnenlandse kaasproducten, zoals cheddar, Monterey Jack en plakjes “American Cheese”.

 

Ook boerenkool is sinds twee maanden als ontbijt bij McDonalds verkrijgbaar. De klant kan er een maaltijd met boerenkool, kalkoenworstjes en gebakken eiwit krijgen.

 

Hippe modegroente

Boerenkool ('kale') is sinds enkele jaren zeer populair in Amerika. Onze nationale wintergroente geldt er als modegroente en hippe superfood. Amerikanen doen er van alles met boerenkool, behalve serveren als traditionele stamppot.

 

De fastfoodketen wil zich met de Nederlandse producten in de zwaar concurrererende Amerikaanse fastfoodmarkt profileren als verrassend, eigentijds en gezond.

 

De winsten van McDonald’s staan immers vooral in de VS onder druk. Topman Steve Easterbrook presenteerde in mei een plan om het bedrijf modern en vooruitstrevend te maken. De keten wil tevens het menu voor de franchisehouders beter hanteerbaar maken. Zij hebben te maken met stijgende kosten vanwege de vele onderdelen van het menu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.