McDonald's wil in VS scoren met Nederlandse producten

McDonald's wil in VS scoren met Nederlandse producten

McDonald’s wil in de Verenigde Staten scoren met Nederlandse producten als Goudse kaas en boerenkool. De kenmerkende producten staan sinds kort op het menu bij zestig vestigingen van McDonald’s.

 

Boerenkool als ontbijt

McDonald’s voegt de bekende Gouda-kaas toe aan het menu met tot nu toe vooral binnenlandse kaasproducten, zoals cheddar, Monterey Jack en plakjes “American Cheese”.

 

Ook boerenkool is sinds twee maanden als ontbijt bij McDonalds verkrijgbaar. De klant kan er een maaltijd met boerenkool, kalkoenworstjes en gebakken eiwit krijgen.

 

Hippe modegroente

Boerenkool ('kale') is sinds enkele jaren zeer populair in Amerika. Onze nationale wintergroente geldt er als modegroente en hippe superfood. Amerikanen doen er van alles met boerenkool, behalve serveren als traditionele stamppot.

 

De fastfoodketen wil zich met de Nederlandse producten in de zwaar concurrererende Amerikaanse fastfoodmarkt profileren als verrassend, eigentijds en gezond.

 

De winsten van McDonald’s staan immers vooral in de VS onder druk. Topman Steve Easterbrook presenteerde in mei een plan om het bedrijf modern en vooruitstrevend te maken. De keten wil tevens het menu voor de franchisehouders beter hanteerbaar maken. Zij hebben te maken met stijgende kosten vanwege de vele onderdelen van het menu.

Tags: