McDrive wordt in Amsterdam McBike | RetailDetail

McDrive wordt in Amsterdam McBike

McDrive wordt in Amsterdam McBike

Fastfoodketen McDonald's gaat in Amsterdam een concept testen waarbij klanten de drive-in ook kunnen gebruiken met hun fiets. Zo wil het bedrijf mensen bewuster maken van hun gezondheid.

Nieuwe verpakking

Eerder werd al een campagnefilmpje opgenomen waarbij een McDonald's in Kopenhagen en één in Medellin een McBike kregen. Daar was het concept wel maar voor één dag in gebruik, maar volgens de bedenkers van de campagne, Tribal, heeft McDonald's plannen om het systeem ook in te voeren in Tokio en Amsterdam. Dat lijken alvast twee interessante steden om het concept langdurig te testen: ze hebben immers heel wat fietsers en zijn vaak beter te doorkruisen op de fiets dan met de auto.

 

Voor de McBike werd ook een nieuwe verpakking ontwikkeld, die het eenvoudiger moet maken om een menu mee te dragen op de fiets. In plaats van de typische bruine zakken werd een houder ontwikkeld, waar een drankje in kan gehangen worden en waarin een portie frieten en een hamburger kunnen worden verstopt. Zo moet de maaltijd op een veilige manier op zijn bestemming geraken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.